تاثیر رکود اقتصادی بر درآمد شهرداری‌ها

رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها گفت: رکود اقتصادی موجب کاهش در ساخت و سازها و در نتیجه کاهش درآمد شهرداری‌ها می‌شود.

تصویر تاثیر رکود اقتصادی بر درآمد شهرداری‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی چمران روز پنجشنبه در آیین اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در سنندج اظهار کرد: مالیات برارزش افزوده می‌تواند مقداری از این کمبودها را جبران کند چرا که این درآمدها نباید کاسته شود بلکه لازم است برای افزایش آن تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: هر بار که قانون بودجه و سایر قوانین مثل مالیات بر ارزش افزوده تصویب می‌شود، یک بخشی گذاشته می‌شود که از میزان مالیات بر ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌ها می‌دهند کاسته شود و هر دوره ما این درگیری و مبارزه را داریم که این در دولت گنجانده نشود و یا در مجلس شورای اسلامی حذف شود تا از میزان حق شهرها و روستاها کاسته نشود.

رئیس مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها اضافه کرد: یکی از درآمدهای پایدار شهرداری‌ها همین مالیات بر ارزش افزوده است و ساختمان‌سازی نمی‌تواند با توجه به رکودهای اقتصادی درآمد پایداری برای شهرداری داشته باشد.

وی با تاکید بر اجرای مدیریت یکپارچه شهری به عنوان یک اصل مهم، افزود: دستبرد به حق شهر و شهرداری ها از مالیات ارزش افزوده باید یک بار برای همیشه برداشته شود.

چمران ابراز امیدواری کرد: این نشست و اجلاس مشترک بستری برای تحقق اهداف در حوزه مدیریت شهری و خدمت به مردم در سطح کشور باشد.

هفتاد و دومین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سنندج برگزار شد.

منبع: ایرنا

728040