واریز به این حساب‌ها به عنوان درآمد فروش تلقی می‌شود | اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی

بر اساس قوانین مالیات‌های مستقیم وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه‌های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا، پایا به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی قرار می‌گیرد.
تصویر واریز به این حساب‌ها به عنوان درآمد فروش تلقی می‌شود | اطلاعیه جدید سازمان امور مالیاتی

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان امور مالیاتی کشور در اطلاعیه‌ای درباه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری اعلام کرد: با عنایت به مفاد قوانین مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده، بند (م) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و مواد ۱۰ و ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان کلیه وجوه واریزی به حساب‌های بانکی تجاری از کلیه طرق از جمله درگاه‌های الکترونیکی پرداخت، دستگاه های کارتخوان، کارت به کارت، ساتنا و پایا به عنوان فروش تلقی شده و مبنای محاسبات مالیاتی قرار می‌گیرد.

بنابراین لازم است مودیان محترم مالیاتی به گونه ای اقدام نمایند که صرفا مبالغ ناشی از فعالیت های اقتصادی و تجاری به حساب های مذکور واریز شود. بدیهی است پایش سایر حساب های بانکی غیرتجاری نیز به صورت مستمر انجام شده و چنانچه مبالغی بابت فعالیت های تجاری (فروش) به آن حساب ها واریز شده و در اظهارنامه های مالیاتی مودیان به عنوان درآمد ابراز نشود، به عنوان درآمد کتمان شده مشمول مالیات و جرایم غیر قابل بخشش خواهد شد.

منبع: همشهری

411308