فرار هواپیماهای انگلیس از یک فروند جنگنده روسیه

یک فروند جنگنده سوخو ـ ۲۷ متعلق به نیروی هوایی روسیه یک هواپیمای تجسسی و ۲ فروند جنگنده انگلیسی که در حال نزدیک‌شدن به مرزهای روسیه در دریای سیاه بودند را فراری داد.

تصویر فرار هواپیماهای انگلیس از یک فروند جنگنده روسیه

به گزارش سایت خبری پرسون، در پی نزدیک‌شدن هواپیمای شناسایی RC-۱۳۵ و دو جنگنده تایفون نیروی هوایی انگلیس به مرزهای روسیه در دریای سیاه، یک فروند جنگنده روسی سوخو-۲۷ به پرواز درآمد و آن‌ها را وادار به تغییر مسیر کرد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «ادوات کنترل حریم هوایی روسیه در دریای سیاه چند هدف هوایی را در حال نزدیک‌شدن به مرز روسیه شناسایی کردند. به‌منظور جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز روسیه، یک جنگنده سوخو-۲۷ از نیروهای دفاع هوایی روسیه به منطقه اعزام شد.»

بر اساس مشاهدات خلبانان جنگنده روسی، هواپیماهای رویت‌شده در رادار شامل یک فروند هواپیمای تجسسی استراتژیک RC-۱۳۵ و ۲ فروند جنگنده تایفون متعلق به نیروی هوایی سلطنتی انگلیس بودند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: «با نزدیک شدن جنگنده روسی، هواپیماهای خارجی از مرز روسیه دور شدند و هواپیمای روسی نیز به‌سلامت به فرودگاه بازگشت.»

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پرواز این جنگنده روسی بر اساس قوانین بین‌المللی حریم هوایی در آب‌های بی‌طرف و بدون ایجاد تنش با هواپیماهای خارجی انجام شد.

منبع: ایسنا

727968