وزیر افراط‌گرای رژیم صهیونیستی از ترامپ حمایت کرد

وزیر افراط‌گرای کابینه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی از نامزدی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا حمایت کرده و گفت که با وجود او، رژیم صهیونیستی از حمایت لازم برای مقابله با گروه‌های مقاومت منطقه و ایران خواهد داشت.

تصویر وزیر افراط‌گرای رژیم صهیونیستی از ترامپ حمایت کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و افراطی رژیم صهیونیستی و از اعضای کابینه این رژیم از نامزدی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا حمایت کرده و گفت که بازگشت او شانس پیروزی در مقابل گروه‌های مقاومت منطقه و ایران را افزایش خواهد داد.

بلومبرگ گزارش داد که بن گویر در گفت‌وگویی با این شبکه مطرح کرد: معتقدم که با ترامپ، اسراییل از حمایت لازم برای اقدام علیه ایران برخوردار خواهد شد. با وجود ترامپ، این امر واضح‌تر خواهد بود که دشمنان باید شکست بخورند.

بن گویر به عنوان رئیس حزب «قدرت یهود» یک حزب افراطی که برای بقای ائتلاف نتانیاهو و ماندن آن در قدرت الزامی است، منتقد مذاکرات آتش‌بس با حماس بوده است که می‌تواند منجر به متوقف شدن جنگ غزه، حداقل به طور موقت و آزادی اسرا شود.

مخالفت او با یک آتش‌بس قادر است تلاش‌های بین‌المللی برای میانجیگری در زمینه رسیدن به یک توافق آتش‌بس را تضعیف کند که آمریکا نیز چند ماه است به دنبال تحقق آن بوده.

این وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در گذشته، تهدید کرده بود که از دولت کناره‌گیری می‌کند و لزوما، در دولت آینده نیز نقشی ایفا نخواهد کرد.

اظهارات بن گویر پیش از سخنرانی چهارشنبه(امروز) نتانیاهو در کنگره آمریکا مطرح شده است.

او می‌گوید، ترامپ احتمالا، در پی کناره‌گیری «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات از رقابت‌های آمریکایی، در انتخابات ریاست‌جمهور ۲۰۲۴ با «کامالا هریس» معاون او به رویارویی می‌پردازد.

بن گویر افزود که تصمیم بایدن برای ادامه ندادن به رقابت‌ها هیچ فقدان بزرگی برای اسراییل نیست.

او همچنین با اشاره به تاخیر در ارسال برخی محموله‌های تسلیحاتی آمریکا به اراضی اشغالی گفت که بایدن نتوانست از کارزار نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل حماس، حمایتی تمام‌عیار انجام دهد.

این عضو کابینه رژیم صهیونیستی در ادامه انتقادها از رویکرد دولت بایدن در قبال تل‌آویو گفت: آمریکا همواره، از نظر تسلیحات و جنگ‌افزارها، پشت اسراییل بوده است، اما این بار، احساس می‌شد که با ما کنار می‌آیند و ما را از پیروزی منع می‌کنند. این کار تحت نظر بایدن انجام شد و انرژی زیادی به حماس داد.

این در حالی است که دولت بایدن بلافاصله پس از عملیات «طوفان الاقصی» توسط حماس علیه رژیم صهیونیستی، به بهانه «حق اسراییل برای دفاع از خود» به حمایت تمام‌عیار مالی و نظامی از جنایت‌های جنگی این رژیم در جنگ غزه پرداخت. اگرچه اظهاراتی از سوی بایدن و مقامات ارشد دولت او درباره ضرورت جلوگیری از تلفات انسانی مطرح می‌شد، این امر تاثیر محسوسی بر حمایت‌ها از اقدامات ارتش رژیم اشغالگر در غزه نداشته است.

تا کنون، بیش از ۳۹ هزار نفر از مردم غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی کشته شده و ۸۵ درصد جمعیت آن در حالی که کمبود شدید دارو، مواد غذایی، آب سالم و امکانات پزشکی وجود دارد، آواره شده‌اند.

بلومبرگ در ادامه درباره حمایت این وزیر رژیم صهیونیستی از ترامپ نوشت: بن گویر می‌گوید« یک وزیر کابینه باید بی‌طرفی خود را حفظ کند اما این کار پس از بایدن غیرممکن است.»

این وزیر افراطی رژیم صهیونیستی همچنین درباره حملات متقابل ایران و رژیم صهیونیستی که اقدام متجاوزانه این رژیم علیه ساختمان کنسولگری سفارت ایران در دمشق آغازگر آن بود، گفت: اسراییل باید به حملات علیه آن به طریقی قاطعانه و دردناک پاسخ دهد.

ایران در پی اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی در دمشق و علیه اماکن دیپلماتیک آن، در ۲۵ فروردین و طی عملیات «وعده صادق» ده‌ها موشک‌ و پهپاد را به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد. مقامات ایران این عملیات را در چارچوب بند ۵۱ منشور سازمان ملل و اقدامی مشروع برای دفاع از منافع ملی دانستند.

تحلیلگران در پی این اقدام بی‌سابقه ایران، مطرح کردند که رژیم صهیونیستی بدون پشتیبانی نظامی و اطلاعاتی متحدان خود، از جمله آمریکا و انگلیس، قادر به کنترل آسیب‌های گسترده حمله موشکی و پهپادی ایران نبود.

منبع: ایسنا

727948