تجلیل از برگزیدگان پویش ملی «بچه مرشد»

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: اختتامیه پویش ملی «بچه مرشد» برگزار و از منتخبان آن تجلیل شد.
تصویر تجلیل از برگزیدگان پویش ملی «بچه مرشد»

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برنامه پویش ملی بچه مرشد به سفارش شهرداری مشهد و با همکاری شبکه کودک تهیه و به مناسبت دهه ادب و حماسه از شبکه کودک پخش شد.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و مبتنی بر آموزه های اخلاقی شاهنامه و همچنین آشنایی نسل جدید با اساطیر ایرانی تولید شده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بچه مرشد، در ادامه پویانمایی ماجرای های نوید تولید شده، تصریح کرد: به مناسبت دهه ادب و حماسه ایران اسلامی، و در روز (25 اردیبهشت ماه) همزمان با بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، عوامل این برنامه به مدت ۱۰ روز در آرامگاه فردوسی و حرم مطهر رضوی حضور و ویژه برنامه سه ساعته برای کودکان و نوجوانان با موضوع شاهنامه اجرا کردند که یکساعت از این برنامه به صورت زنده از شبکه کودک پخش شد.

بامشکی با اشاره به اینکه در قالب این برنامه به کودکان و نوجوانان، کتاب هایی با محتوا داستان های شاهنامه نیز معرفی می شد افزود: در طی این برنامه کودکان و نوجوانان علاقه مند به داستان های شاهنامه می‌توانستند از ابتدای اردیبهشت ماه تا عید غدیر در پویش ملی بچه مرشد شرکت و به صورت ویدئویی و در قالب نقل از داستان های شاهنامه، محتوا تولید و آثار خود را برای این برنامه ارسال کنند.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ادامه گفت: در این پویش ملی، بیش از هزار نفر از کودکان و نوجوانان، آثار خود را ارسال کردند و از این تعداد، 200 آثار انتخاب و در کانال شاد به رای گیری گذاشته شد و در نهایت 20 آثار به عنوان منتخب این مسابقه برگزیده شدند.

وی همچنین مطرح کرد: اختتامیه پویش ملی بچه مرشد به مناسبت ویژه برنامه عید غدیر از شبکه کودک پخش شد و از منتخبان این مسابقه تجلیل به عمل آمد.

منبع: پرسون

717954