با خرید رامین رضاییان مخالف هستم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: با وجود اینکه رضاییان یکی از بهترین و باتجربه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است، اما با خرید آن کاملا مخالف هستم و مدیران استقلال خواستند چشم بازار را در بیاورند.
تصویر با خرید رامین رضاییان مخالف هستم

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن روشن درباره شرایط باشگاه استقلال پیش از آغاز فصل، اظهار داشت: خرید‌های خوبی انجام شده و هواداران راضی هستند، اما یکسری خرید‌ها جنبه چشم درآوردن داشته و می‌شد با همان مبلغ بازیکنان جوان آینده‌دار را جذب کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه رضاییان یکی از بهترین و باتجربه‌ترین بازیکنان فوتبال ایران است، اما با خرید آن کاملا مخالف هستم و مدیران استقلال خواستند چشم بازار را در بیاورند. او در تیم ملی به خوبی می‌درخشد، اما می‌شد به جای او حردانی را حفظ کرد و در خط هافبک بازیکنان تاثیرگذار می‌خرید. امید نورافکن هم گزینه خوبی بود و یا خیلی از بازیکنان جوان دیگر، اما خب تصمیماتی که گرفته شده قطعاً از پیش روی آن فکر شده و ما باید از آن حمایت کنیم. خرید سامان فلاح و کوشکی یک حرکت رو به جلو بود.

نباید هیچ کمبودی در استقلال حس شود

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در رابطه با پوشش نقاط ضعف خطوط دفاعی استقلال، تصریح کرد: حساس‌ترین قسمت، خطوط دفاعی است. استقلال باید تمرکز بیشتری در پوشش نقاط ضعف خط دفاعی داشته باشد. هر مربی قطعاً منتظر شکل نهایی تیمش است و تا آن زمان نمی‌تواند تمرینات اصلی تیمش را برگزار کند. باید بازیکنانی که برای تیم مفید هستند خریداری شود به طور مثال اگر حسینی روزی خسته بود یا اینکه آمادگی نداشت یک دروازه‌بان هم سطح او در چارچوب قرار بگیرد. فصل گذشته تمام بازیکنان زحمت کشیدند و عملکرد خوبی داشتند و ظلم‌های زیادی از جهات مختلف به استقلال شد و نبود برخی بازیکنان و کمبود‌ها باعث شد تا در کمال بدشانسی قهرمانی را از دست بدهیم، اما اینبار باید با اقتدار پیش برویم.

بابت var می‌خواهند سر همه کلاه بگذارند، اما نمی‌توانند afc را دور بزنند

روشن با بیان اینکه درباره var نمی‌توان سر همه کلاه گذاشت، عنوان کرد: شاید بشود به ایرانی‌ها دروغ گفت هواداران را دست به سر کرد، اما به afc میخواهند چه بگویند؟ دست وزیر درد نکند که گفت var را به فوتبال ایران می‌آورد و رئیس فدراسیون هم که گفت ابتدای فصل این تکنولوژی وارد می‌شود، اما اکنون به زیر آن زدند و گفتند هفته چهارم! با این روش نمی‌توانند سر afc کلاه بگذارند و قطعاً در یک جا نقره داغ خواهند شد. نبود var در فوتبال ما از جهات مختلف به ضرر ما خواهد بود و یک امتیاز منفی در پرونده ما خواهد بود. ما کشوری هستیم که استعداد‌های زیادی در عرصه فوتبال داریم و باید آن‌ها را با تکنولوژی روز آشنا کنیم. کسانی وجود دارند که اگر اندازه نوک ارزن برای فوتبال دلسوزی می‌کردند وضعمان این نبود.

در جایی که تخصص ندارم هرگز قرار نمی‌گیرم

وی در خصوص پیشنهاد برای حضور در بدنه باشگاه، بیان داشت: طی چندین سال صحبت‌های زیادی شد و برخی می‌گفتند که من بیکار هستم و فقط حرف می‌زنم. زمان فتح‌الله‌زاده در باشگاه درجه گرفتم و حتی در زمان خطیر هم با من صحبت شد و می‌خواستند من را بیاورند، اما من تخصصم در هیئت مدیره نیست! من همواره طرفدار استقلال هستم و با پیراهن آبی بزرگ شدم، اما باید هر چیزی سر جای خودش باشد. این که من در هیئت مدیره قرار بگیرم اصلا درست نیست چرا که هیچ تخصصی در آن ندارم. حال در این زمانه کسانی را در بدنه باشگاه قرار داده‌اند که هیچ تخصصی ندارند. هئیت مدیره جای دکتر و مهندس است تا بتوانند اصولی از لحاظ اقتصاد و ... تین را هدایت کنند. اگر پیشنهادی باشد با کمال میل اینکار را می‌کنم، اما اینطور نیست که در جایی قرار بگیرم که تخصص نداشته باشم.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در این رابطه ادامه داد: اگر مسئولیتی داشته باشم قطعا نمی‌گذارم بازیکنی به راحتی پیراهن تیم را بر زمین بیندازد و باید ارزش این لباس را بداند. دلالان پدر فوتبال را درآورده‌اند و باعث می‌شوند بازیکنان پولکی شوند و بدون تعصب به پیراهن جذب شوند. در گذشته بازیکنانی بودند که از جوانان و امید به استقلال آمده بودند و من گفتم باید قرارداد ۳ ساله منعقد شود، اما آن‌ها اصرار داشتند که قرارداد باید یک ساله باشد. بخاطر همین موضوع من آن‌ها را با وجود اینکه شاید به ضرر باشگاه می‌شد، اما اخراج کردم چرا که آن‌ها لیاقت این پیراهن را نداشتند. بازیکنان باید از رده نونهالان و نوجوانان بزرگی پیراهن استقلال را درک کنند و همانند انتخاب رشته در دانشگاه رنگ فوتبال خود را انتخاب کنند که می‌خواهند قلبشان چه رنگی باشد. حال با این شیوه باید جلوی جذب برخی بازیکنان که ناز می‌کنند گرفته شود. بازیکنی که ناز کند و پولکی باشد به درد ما نمی‌خورد. جوانانی که توی آکادمی داریم می‌شوند جباری و یا تیموریان و باید از آن‌ها استفاده شود و قرارداد‌های طولانی مدت با آن‌ها امضا کرد.

روشن در ارتباط با پولکی شدن بازیکنان در نقل و انتقالات این فصل تاکید کرد: برخی بازیکنان را از قصد یاغی کردند! تا به حال ندیده‌ام مدیرعاملان ۲ باشگاه یک جلسه بگذارند و بگویند که چگونه در نقل و انتقالات رفتار کنند و پول‌ها را چکار کنند. تصمیم می‌گیرند که بازیکنان کجا بروند و چه بازیکنانی از ۲ تیم جا به جا شود. درباره مرادمند باید بگویم که او با نام استقلال مرادمند شد حالا پرسپولیس بخواهد با پول تو را بخرد جای خجالت است. یکسری اشتباهات مشکل از ریشه دارد. نباید چنین بازیکنانی از ابتدا به استقلال بیایند که سپس بخواهند با خبرسازی دل هواداران استقلال را خون کند. مگر همین هوادار شما را حمایت نکرد؟ چرا با استفاده از رسانه نگفتی که شایعه است تا ذهن هواداران مشغول نشود. اگر من باشم که ابتدا از بازیکنان می‌پرسم طرفدار کدام تیم هستی، اگر گفت پرسپولیس او را به پرسپولیس بدهیم تا رشد کند. امیدوارم که این مسائل را در ادامه نقل و انتقالات در دستورکار قرار بدهند.

برنامه مسابقات فصل آینده تقریباً دشوار است

بازیکن‌ سال‌های دور استقلال در پایان در ارتباط با قرعه کشی لیگ فصل آینده، خاطرنشان کرد: قرعه‌کشی انجام شد و خداراشکر قرعه بدی نصیب شاگردان نکونام نشد. بازی‌های نسبتاً دشواری تا دیدار دربی داریم، اما باید در نظر گرفت که رقابت‌های فصل آینده هیچ کدام قابل پیش بینی نیستند و تمام تیم‌ها تا دندان مسلح هستند. استقلال باید خیلی زود آماده رقابت‌ها شوند.

منبع: روبرونیوز

717866