پراستفاده ترین و محبوب‌ ترین ایموجی ها

شکلک خنده، قلب قرمز، گل سرخ و...حالا دیگر کمتر کسی است که در گفت‌وگوهای اینترنتی یا چت کردن از ایموجی‌های مختلف استفاده نکند.
تصویر پراستفاده ترین و محبوب‌ ترین ایموجی ها

به گزارش سایت خبری پرسون، ایموجی‌ها، این نمادهای کوچک و رنگارنگ از گستره زبانی فراتر رفته‌اند، به مکالمات دیجیتال عمق عاطفی اضافه کرده‌اند و حتی یک روز جهانی و یک جشن سالانه دارند که همین چند روز پیش بود.

در واقع باید گفت ایموجی‌ها به زبانی جهانی برای ابراز احساسات و کارها تبدیل شده‌اند و سناریوهای پیچیده را فورا منتقل و ارتباط را سریع‌تر و شهودی‌تر می‌کنند. آنها لایه‌ای از تفاوت‌های ظریف را به کلام شما در فضای مجازی اضافه و مبادلات روزمره را به مکالمه‌های پرجنب و جوش تبدیل می‌کنند.

فرقی نمی‌کند در نیویورک باشید یا کنیا یا ایران؛ شکلک لبخند زدن یا گریه کردن برای همه قابل درک است. هر سال در اواسط ‌ماه جولای، علاقه‌مندان به ایموجی در سراسر جهان روز جهانی آن را جشن می‌گیرند. این روزی است برای قدردانی از نقش ایموجی‌ها در زندگی امروزی. از مهمانی‌هایی با زمینه ایموجی گرفته تا پویش‌های شبکه‌ های اجتماعی، روز جهانی ایموجی گواهی بر اهمیت فرهنگی این نمادهای کوچک است.

ایموجی از زمان آغاز به کارش در اواخر دهه ۱۹۹۰ راه زیادی را پیموده است. چیزی که به‌عنوان مجموعه‌ای از ۱۷۶ نماد اصلی در ژاپن به وسیله هنرمند ژاپنی با نام شگیتا کوریتا شروع شد، به مجموعه‌ای از بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ ایموجی تبدیل شده که همه‌چیز را از حالات چهره گرفته تا غذاها، حیوانات، فعالیت‌ها و حتی حرفه‌ها پوشش می‌دهد.

کنسرسیوم «یونیکد» سازمانی که مسئول استانداردسازی ایموجی‌هاست، به‌ طور مداوم فهرست آنها را به‌روزرسانی می‌کند تا تغییرات اجتماعی و فراگیری را منعکس کند. حالا هم این کنسرسیوم لیستی از پراستفاده‌ترین ایموجی‌های ۲۰۲۴ را منتشر کرده است.

ایموجی اشک‌های شادی Tears of Joy برای نشان دادن خنده‌دار بودن چیزی استفاده می‌شود و مقام اول را در جوایز جهانی ایموجی ۲۰۲۱ به دست آورد و امسال نیز پراستفاده‌ترین ایموجی در جهان است.

ایموجی قلب قرمز Red heart نشان‌دهنده عشق، محبت و قدردانی است و در رتبه دوم پراستفاده‌ترین ایموجی‌ها قرار دارد. ایموجی چهره خندان با چشمان قلبی Smiling Face with Heart Eyes چهره‌ای زرد با لبخندی باز و قلب‌های کارتونی به‌جای چشم‌ها، برای ابراز عشق، شیفتگی و ستایش استفاده می‌شود.

ایموجی دست‌های تا شده Folded Hands ۲ دست را نشان می‌دهد که به هم متصل و انگشتان به سمت بالا هستند. این شکلک به‌ طور معمول برای نشان دادن امید، تمجید و قدردانی، همچنین برای تشکر از کسی به طعنه استفاده می‌شود.

ایموجی گریه با صدای بلند Loudly Crying بیانگر اندوه است؛ چهره‌ای زرد با دهانی باز که ناله می‌کند و جریان‌های اشک سنگینی از چشمان بسته‌اش سرازیر است که بیانگر احساسات تسلیم‌ناپذیر اما شدید دیگری مانند خنده غیرقابل کنترل، غرور یا شادی شدید است.

ایموجی ۲قلب تپنده Two hearts نشان‌دهنده عشق دوچندان است و برای ابراز علاقه شدید عالی است.

ایموجی تأیید Thumbs up که بیشتر ما به‌عنوان لایک کردن آن را می‌شناسیم، نیز یکی از پراستفاده‌ترین و محبوب‌ترین ایموجی‌ها در جهان است.

ایموجی چهره‌ای که درحال فرستادن بوسه است Face blowing a kiss برای نشان دادن عشق یا قدردانی است و با این شکلک شیرین می‌توانید مقداری محبت مجازی ارسال کنید.

منبع: همشهری آنلاین

717837