یادداشت؛

روسیاهی مشق "قلم فروش" تا ابد خواهد ماند

در عصر حاضر، فضای مجازی و شبکه های ارتباطی، بخش قابل توجه انتشار اخبار و اطلاعات را برعهده گرفته اند و....
تصویر روسیاهی مشق "قلم فروش" تا ابد خواهد ماند

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود فاطمی در یادداشتی نوشت: در عصر حاضر، فضای مجازی و شبکه های ارتباطی، بخش قابل توجه انتشار اخبار و اطلاعات را برعهده گرفته اند و به نوعی وظیفه هدایت افکار عمومی جامعه بر اساس سیاست های گروه ها، احزاب و دولت های مختلف، بر دوش این شبکه های گسترده مجازی گذاشته شده است.

در این بین" توییتر" به عنوان شبکه ای اجتماعی که از قدرت و نفوذ بالایی برخوردار بوده ، نقش بسزایی در شروع اخبار و هدایت افکار در سطح جوامع مختلف را دارا می باشد و به نوعی خط دهی های ذهنی به عموم مردم و حتی گروه ها و احزاب خاص، از این فضا منشأ می گیرد.

حال با توجه به پتانسیل بالای این شبکه، متأسفانه به وفور کسانی را می‌توان مشاهده کرد که نه تنها در جهت شفاف سازی و نشر آزاد اطلاعات عمل نکرده بلکه با دریافت امتیازات و مبالغ قابل توجه، جریان رسانه ای کشور را بر له یا علیه شخص، گروه و... کرده و به عبارتی "قلم فروشی" می کنند.

این موضوع از آن جایی غمگین تر شده که متأسفانه برخی اوقات افراد و اکانت هایی دست به چنین اقداماتی می زنند که سال ها نماد آزادی، مقاومت، دین داری و درست کاری بوده و از جایگاه اجتماعی بالایی در اذهان عمومی برخوردار می باشند.

اما علل چنین رفتارهایی که قدمتی به بلندای تاریخ دارد و در هر دوره به شیوه ای ظاهر شده است، ریشه در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته که به هر نحوی توجیه پذیر نمی باشد.

فروش فکر و قلم، شاید بدترین نوع فروش است که یک رویش خون است و روی دیگرش آتش. شاید روزی انسان به خودش آمد و بر چنین رفتار هایی خط کشید اما روسیاهی مشق "قلم فروش" تا به ابد خواهد ماند."

مسعود فاطمی

351556