رئیس جمهور رسانه ندارد/ رسانه های رسمی در اختیار رقیبان

بدون رسانۀ فراگیر دولت پزشکیان در باتلاق تبلیغات منفی غرق خواهد شد حتی اگر عملکردش در عالم واقع قابل دفاع باشد.
تصویر رئیس جمهور رسانه ندارد/ رسانه های رسمی در اختیار رقیبان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد زیدآبادی نوشت: دکتر پزشکیان در مقام ریاست‌جمهوری صاحب رسانه‌ای تصویری و فراگیر برای توضیح و دفاع از عملکردش نیست. شبکه‌های تلویزیونی خارج از مرز اغلب در پی مچ‌گیری از او با تکیه بر تک تک واژه‌های مورد استفاده‌اش و بعضاً از طریقِ «یحرفون الکلام عن مواضعه» هستند تا علیه‌اش جنجال به پا کنند.

از چشم آن رسانه‌ها، پزشکیان شانس تازه‌ای برای حل بحران‌های جامعۀ ایرانی به وجود آورده و چنانچه تلاش او قرین موفقیت شود، دیگر سقوط و براندازی نظام بلاموضوع و دست آنها از قدرت کوتاه خواهد شد. به همین منظور نیز آن رسانه‌ها، سخنان اغلب موهوم و غیرمنطقی و بی‌پایۀ رقبای آقای پزشکیان را حتی‌المقدور نادیده گرفتند و در عوض تمام زور و قدرت تبلیغاتی خود را به کار بستند تا با تعبیرات نادرست از هر سهواللسان یا کلمۀ نابجا ادا شدۀ او، چهره‌اش را ملکوک سازند.

صداوسیما هم که در کنترل حامیان رقبای سیاسی آقای پزشکیان است و امیدی به کمک و همراهی آنان نمی‌توان داشت. بدون رسانۀ فراگیر دولت پزشکیان در باتلاق تبلیغات منفی غرق خواهد شد حتی اگر عملکردش در عالم واقع قابل دفاع باشد. از این جهت، او و همکارانش باید از همین ابتدای کار در پی رسانه‌ای تصویری و فراگیر باشند. یا بر سر یکی از شبکه‌های صداوسیما به عنوان «شبکۀ دولت» و تحت مدیریت نمایندۀ آن به توافق برسند و یا اینکه مدیران بی‌طرف و حرفه‌ای جایگزین مدیران جناحی و سیاسی‌کار در صداوسیما شوند. یک شبکۀ زنده و چابک و ۲۴ ساعته با مدیریت نمایندۀ دولت به راحتی می‌تواند با کار حرفه‌ای و جذاب تمام تبلیغات منفی رسانه‌های دارای مشی خصومت‌آمیز را خنثی سازد و شانس موفقیت دولت در حل بحران‌های جامعه را به طور چشمگیری افزایش دهد.

منبع: هم میهن

717712