مشکلات مدیریت شهر تهران

با توجه به اینکه تهران یک ابرشهر است و قلب تپنده کل کشور حساب می‌شود، طبعا مدیریتش دشوار است به‌ویژه اینکه مسائل پیچیده‌ای دارد که برای حل آنها نیاز به منابع مالی کلان است.

تصویر مشکلات مدیریت شهر تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، زینب قیصری، نماینده مردم تهران در مجلس در یادداشتی نوشت: با توجه به اینکه تهران یک ابرشهر است و قلب تپنده کل کشور حساب می‌شود، طبعا مدیریتش دشوار است به‌ویژه اینکه مسائل پیچیده‌ای دارد که برای حل آنها نیاز به منابع مالی کلان است.

خوشبختانه ما در حال حاضر می‌بینیم در شهر تهران اقدامات خوبی درحال انجام است، از جمله توسعه بزرگراه‌ها، مدیریت پسماند، گسترش حمل‌ونقل عمومی و خطوط ریلی و... اینها اقدامات خوبی است ولی با توجه به جمعیت و گستردگی تهران این خدمات پاسخگو نیست و باید بیشتر شود. در موضوعات اجتماعی و فرهنگی هم اتفاقات خوبی افتاده مثل ساماندهی معتادان و ساخت بوستان‌های ویژه بانوان.

در کنار این فعالیت‌ها، موضوع ایمن‌سازی شهری هم باید مدنظر باشد. با توجه به اینکه تهران روی گسل‌های مهمی قرار دارد، حتما باید ساختمان‌های ایمن ساخته شود، خانواده‌ها به نوسازی بافت فرسوده تشویق شوند و مراکز عمومی هم نظارت شود تا به سمت استانداردسازی پیش بروند.

البته یک موضوع دیگر که دغدغه بنده است گسترش نیافتن تهران است. تهران شهری است که به اشباع رسیده و باید شرایطش بهبود بخشیده شود و دیگر ضرورتی ندارد گسترده‌تر شود. همچنین ساماندهی حومه تهران مثل پردیس و حاشیه غربی و جنوبی تهران هم موضوع مهمی است و ضرورت دارد مردمان آنها نیز خدمات بیشتری دریافت کنند و نیازها و اولویت‌هایشان رعایت شود، در واقع باید تمرکززدایی داشته باشیم و همه خدمات را برای مرکز استان نخواهیم.

منبع: همشهری

717684