المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش درخصوص برگزاری المپیاد جهانی فیزیک اظهار داشت: پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ دانش‌آموزان نخبه ۴۷ کشور جهان از روز یکشنبه ۳۱ تیرماه تا روز دوشنبه ۸ مردادماه به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.
تصویر المپیاد جهانی فیزیک در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش در خصوص برگزاری المپیاد جهانی فیزیک اظهار داشت: پنجاه و چهارمین المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۱۹۸ دانش‌آموزان نخبه ۴۷ کشور جهان از روز یکشنبه ۳۱ تیرماه تا روز دوشنبه ۸ مردادماه به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد که تیم جمهوری اسلامی ایران نیز با ۵ دانش‌آموز در این رقابت علمی جهانی حاضر است.

وی با بیان اینکه این المپیاد جهانی در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود، افزود: افتتاحیه این رویداد، در روز دوشنبه یک مردادماه و با حضور وزیر آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود.

ابراهیمی بیان داشت: المپیاد جهانی فیزیک در دو روز برگزار خواهد شد که یک روز آن به امتحان نظری و روز دیگر به امتحان تجربی اختصاص دارد و هر یک از امتحانات ۵ ساعت به طول خواهد انجامید؛ همچنین در کنار این امتحانات، شرکت‌کنندگان در برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مختلفی نیز شرکت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان در سال ۱۳۸۶ نیز میزبان المپیاد جهانی فیزیک بوده است و اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان برنامه‌ریزی و اجرای این رویداد علمی جهانی را برعهده داشتند.

منبع: فارس

717504