لزوم‌ تعامل‌ مجلس‌ و‌ دولت‌ چهاردهم

بالاخره باید بین دولت و مجلس هماهنگی و هم افزایی وجود داشته باشد. طبعا رئیس دولت در معرفی وزرا، ارائه لوایح و... اختیاراتی دارد. نمایندگان مجلس نیز وظایف و اختیاراتی دارند. باید تفاهم را اصل قرار دهند و تلاش کنند که بهترین مصوبات را داشته باشند و دولت قوی ترین و سالم ترین عملکرد را داشته باشد و اینها را می توان با تفاهم و هم افزایی حل کرد.
تصویر لزوم‌ تعامل‌ مجلس‌ و‌ دولت‌ چهاردهم

به گزارش سایت خبری پرسون، رسول‌ منتجب‌نیا دبیرکل‌ حزب‌ جمهوریت‌ ایران‌اسلامی در یادداشتی نوشت: مقام معظم رهبری با رهنمودهای خود با کسانی که می خواستند آقای پزشکیان، رئیس جمهور منتخب مردم را مورد هجمه قرار دهند برخورد کردند. اگر حمایت رهبری نباشد طبیعتا دولت نمی تواند با این هجومی که جناح رقیب داشته و دارد موفق شود. هر چند که اینها از قبل برنامه ریزی هایی داشتند و بعد از پیروزی آقای پزشکیان هم برنامه ریزی های خود را تنظیم کردند و متاسفانه بخش زیادی از صدا و سیما نیز در اختیار این جریان قرار دارد. اما صحبت های رهبری آنها را خنثی می کند و اینجاست که هم دستگاه ها باید مراقب باشند و هم اطرافیان آقای پزشکیان مراقب باشند که بهانه دست آنها ندهند و هم رقبای ایشان باید مواظب باشند که اینجا حیثیت نظام و امید مردم است و کاری نکنند که همان درصدی که امیدوارانه وارد صحنه شدند آنها نیز قطع امید کنند و به کسانی که از انتخابات فاصله گرفتند ملحق شوند.

بالاخره باید بین دولت و مجلس هماهنگی و هم افزایی وجود داشته باشد. طبعا رئیس دولت در معرفی وزرا، ارائه لوایح و... اختیاراتی دارد. نمایندگان مجلس نیز وظایف و اختیاراتی دارند. باید تفاهم را اصل قرار دهند و تلاش کنند که بهترین مصوبات را داشته باشند و دولت قوی ترین و سالم ترین عملکرد را داشته باشد و اینها را می توان با تفاهم و هم افزایی حل کرد. اگر خدای ناخواسته کسی بخواهد از طریق تضعیف کردن و حرکت های غیر اخلاقی به بهانه اینکه ما نماینده هستیم و اختیار داریم کار بسیار زشت و ضد اخلاقی است و هم منافع ملت را در معرض خطر قرار می دهد.

امید می رود نمایندگان با سلایق مختلفی که در مجلس هستند با دولت آقای پزشکیان که اعضای خود را معرفی می کند هماهنگی داشته باشند. البته این گفته بدین معنا نیست که نمایندگان چشم و گوش بسته به وزرای پیشنهادی دولت رای بدهند. بلکه باید دوستانه و برادرانه و منصفانه کارایی، سوابق و لیاقت آنها را بررسی کنند. می شود تحقیق و بررسی و اخلاق و برادری و حرمت را جمع کرد. از طرفی جریانی از آقای دکتر ظریف که معتمد و رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم است کینه به دل دارد. چون آنها خواستند که آقای ظریف را در زمان آقای روحانی به عنوان یک چهره سازشکار و خائن معرفی کنند و شخصیتش را مخدوش کنند، اما موفق نشدند و سیر جریان ها نشان داد که آقای دکتر ظریف شخصیتی محبوب، مورد علاقه مردم و دلسوز نظام است و لذا این اتهامات و تخریب ها جایی ندارد.

این کینه و عداوت را برخی از قبل به دل داشتند و در این ماجرا هم آقای ظریف انصافا برای به صحنه کشاندن مردم و بیدار کردن درصدی از مردم که حاضر نبودند پای صندوق بیایند ایثار کرد و نقش بسیار موثری ایفا کرد. در واقع بخشی از پیروزی آقای پزشکیان مرهون فداکاری های آقای ظریف و سایر چهره ها و شخصیت های ملی و محبوب بود. ضمن اینکه خود آقای پزشکیان نیز به اندازه کافی جاذبه و محبوبیت را داشت و دارد. این کینه و عداوت موجب می شود که عده ای شاید صف بندی کنند. هر چند که الان به دلایلی نمی توانند به آقای پزشکیان به عنوان رئیس جمهور منتخب حمله کنند به بازوان و نزدیکان ایشان حمله می کنند. باید مراقب بود و مقامات هم در جریان باشند و اجازه ندهند که چنین تحرکاتی انجام شود.

منبع: آرمان ملی

717503