جنگ گسترده در منطقه با حملات میان یمن و اسرائیل

در پی حملات متقابل میان یمن و رژیم صهیونیستی، یک رسانه عبری نسبت به شکل‌گیری جنگ منطقه‌ای گسترده در نتیجه این تحولات هشدار داد.

تصویر جنگ گسترده در منطقه با حملات میان یمن و اسرائیل

به گزارش سایت خبری پرسون، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه مناطقی را در حدیده یمن هدف قرار دادند. جنبش انصارالله یمن در این باره اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند.

نیروهای مسلح یمن نیز چند ساعت پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حدیده تاکید کرده بود که در حمله به «اهداف حیاتی» در اراضی اشغالی تردیدی نخواهد داشت.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در یک اظهارنظر تلویزیونی گفت که آنها برای یک نبرد طولانی آماده می‌شوند و به اسرائیلی‌ها هشدار داد که تل‌آویو دیگر امن نیست.

در همین راستا، روزنامه «هاآرتص» نوشت همچنان ابهاماتی درباره حمله رژیم صهیونیستی به بندر حدیده که در پاسخ به حمله پهپادی تل‌آویو انجام شد، وجود دارد.

«آموس هارئیل» کارشناس مسائل نظامی روزنامه «هاآرتص» که روابط نزدیکی با مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در این باره گفت: هواپیماهای جنگی که در حمله به یمن شرکت کردند، جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۶ بودند که ساخت آمریکا هستند و اسرائیل اذعان کرد که تجاوز به حدیده سه جانبه بود و اسرائیل، آمریکا و انگلیس در آن شرکت داشتند.

طبق این گزارش، یک ابهام درباره حمله به حدیده این است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در چه کشور و یا پایگاهی در میانه مسیر سوختگیری کرده‌اند؛ چراکه آنها نمی‌توانند بدون سوختگیری این مسافت را بپیمایند. بنابراین این سوال بی‌جواب مطرح است که این جنگنده‌ها در کدام کشور عربی و یا پایگاه آمریکا و یا انگلیس سوختگیری کرده‌اند تا بتوانند به مسیر خود به سمت یمن ادامه دهند؟

روزنامه هاآرتص همچنین به نقل از مقامات بلندپایه رژیم صهیونیستی نوشت: اسرائیل با حمله به بندر حدیده در غرب یمن پیامی ارسال کرد که تیر آغاز گذار به مرحله جدید و خطرناک جنگ میان اسرائیل و دشمنان آن خواهد بود.

این منابع گفتند: حمله پهپادی یمن به مرکز تل‌آویو و پاسخ اسرائیل، پیامی مبنی بر آغاز تبادل حملات است؛ حملاتی که ممکن است منجر به شکل‌گیری یک جنگ گسترده منطقه‌ای شود.

منبع: ایسنا

717452