جرایم سازمان یافته در اروپا گسترش یافته است

رئیس «یوروپل» آژانس مجری قانون در اتحادیه اروپا، وضعیت کشورهای اروپایی از نظر تجارت مواد مخدر را اسفناک توصیف کرد و گفت: جرایم سازمان یافته در این کشورها در حال گسترش است.

تصویر جرایم سازمان یافته در اروپا گسترش یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون، به گفته آژانس مجری قانون اتحادیه اروپا، جرایم سازمان‌یافته در سراسر کشورهای عضو این اتحادیه در حال گسترش است که از جمله عمده‌ترین موارد، ایجاد خشونت در آلمان است.

کاترین دی بوله، رئیس یوروپل در گفت‌وگو با مجله اشپیگل گفت: جنایت‌های سازمان یافته در حال افزایش است و در تمام زمینه‌ها گسترده شده است.

وی افزود: تجارت فزاینده مواد مخدر به خشونت دامن می زد.

به گفته یوروپل، تولید کوکائین در آمریکای جنوبی و مرکزی در حال رونق است ولی کشورهای اروپایی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

دی بوله اظهار داشت: پولی که از مواد مخدر در اروپا به دست می‌آید موجب گسترش سازمان‌های جنایی می‌شود و این مساله به یکی از بزرگترین خطرات زمان تبدیل شده است.

رئیس یوروپل گفت که پلیس به ابزار فنی، قدرت و پرسنل نیاز دارد تا فرصتی برای مبارزه با شبکه های جنایتکار داشته باشد. اگر بیشتر سرمایه گذاری نکنیم، در این مبارزه شکست خواهیم خورد.

بر اساس تحقیقات پلیس مستقر در لاهه، 821 شبکه جنایی در اتحادیه اروپا فعال هستند.

یوروپل اخیرا هشدار داده است که باندهای مواد مخدر در کشورهای اروپایی بیش از 25هزار عضو حرفه‌ای در اختیار دارند که قاچاق مواد مخدر تجارت اصلی آنها محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش یوروپل، در سال های گذشته میزان توقیف کوکائین در بندر آنتورپ (بلژیک) به ۶۵.۶ تن رسید. در ماه فوریه ۲۰۲۱ میلادی(بهمن)، آلمان و بلژیک ۲۳ تن مواد مخدر را که در کانتینرهای دریایی مخفی شده بودند، کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اداره آگاهی گمرک هامبورگ اعلام کرد که در مجموع بیش از ۱۶ تن مواد مخدر کوکائین در پنج کانتینر در بندر هامبورگ کشف شده‌اند که بالاترین رکورد کشف مواد مخدر در سطح اروپا بوده است. ارزش این مواد مخدر سر به چندین میلیارد یورو می‌زند. مسوولان بلژیکی نیز موفق شدند ۲۱ فوریه ۲۰۲۱ در بندر آنتورپ هفت تن و ۲۰۰ کیلوگرم دیگر مواد کوکائین را کشف و ضبط کنند.

به نوشته لوفیگارو، کوکائین دومین مواد مخدر پرمصرف در اروپای غربی و مرکزی است و بر اساس آخرین ارزیابی های انجام شده تعداد مصرف کنندگان آن در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴.۴ میلیون نفر بوده است.

منبع: ایرنا

717250