عزت الله ضرغامی:

مردم باید با مظاهر هویتی منطقه خود آشنا شوند

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تاکید بر ضرورت آشنایی مردم با مظاهر هویتی منطقه خود، گفت: رسانه‌ها مظاهر هنر هویتی و صنایع دستی را معرفی کنند.

تصویر مردم باید با مظاهر هویتی منطقه خود آشنا شوند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید عزت الله ضرغامی ۳۰ تیرماه در بازدید از مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه نسبت به ظرفیت‌های موجود میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آذربایجان‌غربی، این استان به‌دلایل مختلف دچار عقب ماندگی است که امید است با معرفی این ظرفیت‌ها، کاستی‌های این حوزه مرتفع شود.

وی با اشاره به برنامه یک‌روزه به ارومیه و بازدید از ابنیه تاریخی و پروژه‌های گردشگری و ظرفیت‌های این شهرستان اظهار کرد: در این سفر ۴۱ پروژه مطرح با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در شهرهای مختلف به شکل حضوری و وبیناری افتتاح شد.

ضرغامی خاطر نشان کرد: این استان در حوزه میراث با ۵ اثر ثبت جهانی جایگاه برجسته‌ای دارد که این ۵ اثر ثبت جهانی یک شاخصه بسیار مهم در جذب گردشگر محسوب می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی ظرفیت‌های گردشگری و باغ شهر و طبیعت ارومیه را از ارزش‌های گردشگری دانست که باید معرفی و شناسانده شود.

وی همچنین در ادامه صنایع دستی استان را بسیار ارزشمند و منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: طی بازدید امروز از غرفه‌های صنایع دستی ارومیه مشخص شد هنرمندان و اساتید برجسته بسیاری کارهای بزرگی در این استان انجام دادند که قابل تحسین است.

ضرغامی با بیان اینکه کمتر جایی در کشور، نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی به وسعت مدرسه ۲۲ بهمن دایر است، که می‌تواند الگو قرار گیرد، گفت: مدرسه ۲۲ بهمن به پردیس موزه‌ای تبدیل می شود.

منبع: ایسنا

717243