واکنش ها درباره فحاشی به ظریف

از دیروز تا حالا که برخی علیه ظریف شعار دادند و ویدئو آن در فضای مجازی دست به دست شد؛ شاهد انتقادات و واکنش‌های بسیاری بودیم.
تصویر واکنش ها درباره فحاشی به ظریف

به گزارش سایت خبری پرسون، از دیروز تا حالا که برخی علیه ظریف شعار دادند و ویدئو آن در فضای مجازی دست به دست شد؛ شاهد انتقادات و واکنش‌های بسیاری بودیم.

بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به بازگشت دلواپسان و شروع برخی تندروی‌ها ابراز نگرانی کردند.

حتی آنهایی که نسبت به ظریف و خصوصا این اظهارات آخرش در رسانه ملی نقد دارند نیز شعار دادن بعد از نماز جمعه ، آن هم با چاشنی اهانت را روشی نادرست خوانده و سکوت را جایز ندانستند.

در اینجا مروری داریم بر واکنش‌ برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای؛

رحمت‌الله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: توهین به دکتر ظریف در نماز جمعه! بی‌نمازی بهتر از نمازی است که توأم با توهین به مسلمان باشد؛ خدای متعال در قرآن کریم فرمود: «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ؛ همانا نماز از کار زشت و ناپسند باز مى‌دارد.» توهین علنی به مسلمان‌ از مصادیق بارز فحشا و منکر است.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: حمله تند و ناجوانمردانه آنها، به ظریف در این روز‌ها دو دلیل دارد:
۱-اطراف پزشکیان را از حامیان اصلیش خالی کنند
۲- هزینه حمله به #پزشکیان را ندهند و‌ظریف را جایگزین عقده گشایی خود کنند.خیلی رو بازی می‌کنند

مهدی عرب صادق، معاون سیاسی مستعفی حزب موتلفه نوشت: اهانت به دکتر ظریف توسط اقلیت دیکتاتور مآب خوداکثریت پندار؛ قبل از آنکه توهین به شخص آقای ظریف باشد، اقدامی است خلاف امنیت ملی و مصلحت کشور.

اهانت ‎دیوار نوردان و ‎سفارت سوزان به نماینده رئیس جمهور ملت ایران، ناله های احتزار تندروهای هزینه نداده مشکوک نفوذی است‌. آقای ‎جلیلی خط کشیتان را با تندروهای خودسر مشخص کنید، نکنید پایان سیاسی تان نزدیک است.

عبدالرضا داوری نوشت: اگر دستگاه‌های امنیتی کشور می‌خواهند به سرانگشتان و عوامل موساد در تهران برسند، این فیلم را با دقت بازبینی و محرکین صحنه را شناسایی و بازداشت کنند، چون تردید نباید کرد که صحنه توهین به جواد ظریف، طراحی موساد است.

یاسر جبرائیلی نوشت: شعاردهی علیه آقای ظریف در نماز جمعه امروز، اقدامی غیراخلاقی و دور از شان نماز و نمازگزار بوده و محکوم است.

روزبه علمداری سردبیر جماران نوشت: شعار دهندگان امروز علیه #ظریف در حاشیه نماز جمعه «مغز‌های کوچک زنگ زده»‌ای هستند که ذهن‌شان مملو از دروغ‌های سخیف از جنس «سیمان ریختن در رآکتور اراک» است. دریغ از حتی یک فکت درست در مورد ظریف و برجام و...!
دهان‌های باز و گوش‌های بسته!
امیدوارم این فضای بی‌خردی کنترل شود.

بهروز شجاعی فعال رسانه‌ای نوشت: این اقلیت پرهیاهو مثل همیشه شروع کردند شاخ و شونه کشیدن و پمپاژ دروغ و نفرت! ظریف اومد از تبعیض مثبت برای هموطنانی با ادیان به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی گفت تا در لیست بررسی گزینه‌ها بیایند بالاتر و مثل همه سال‌های قبل، نادیده گرفته نشوند، این بده که طرف هم کارشناس باشه و هم به نظام پایبند باشه؟! بعد هم حضرات یادشان رفته که گزینه‌ها باید مورد تایید نهاد‌های نظارتی و بعد مجلس قرار بگیرند! این هتاکی‌ها. رفتار‌های #خوارج گونه، ضد مردم است.

مرتضی گل‌پور روزنامه نگار نوشت: خشونتی که علیه ظریف مطرح است، حاصل پروپاگاندا، دروغ‌سازی‌ها و گاندوسازی‌های محافل نامشروع قدرت است.
شما این خشونت نامشروع را به جان ایران انداختید. شما با شعار هدف وسیله را توجیه می‌کند، ذهن میلیون‌ها ایرانی را مسموم کردید.
شما باد نفرت کاشتید، داریم طوفان خشونت درو میکنیم.

پیام برازجانی فعال رسانه‌ای اصلاح طلب نوشت: دو کلمه ظریف گفته درباره تبعیض مثبت برای اقوام و اقلیت‌ها و زنان، چند میلیارد پول خرج کردن با قرارگاهی مرارگاهی که بحث رو منحرف کنن که وا مصیبتا شیعه حذف شد، کیا اونوقت، اونایی که آبروی شیعه رو در جهان بردند، باعث بزرگترین شکاف‌های اجتماعی شدند و بجز سرکوب کاری بلد نیستند ...

هادی محمدی فعال رسانه‌ای نوشت: این اقلیت ناچیز، اما مدعی دینداری نه حرمت مصلی و نماز جمعه می‌فهمند نه دستور رهبر انقلاب که فرمود رقابت‌ها به رفاقت تبدیل شود برایشان اهمیت دارد. باز هم همان توهین‌ها و سوءاستفاده‌ها از اماکن مقدس که اگر امروز جلویش گرفته نشود اثرات بسیار بدی خواهد داشت.

مریم سالاری روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب نوشت: هنوز پزشکیان اعضای کابینه خود را تعیین نکرده، اما شعار و #توهین علیه نزدیکان و همفکرانش شروع شده است. این یعنی تندرو‌ها اسب خود را زین کرده اند تا برای مانع تراشی در روند کار او از همه خط قرمز‌ها عبور کنند.
دستگاه‌های امنیتی هوشیار باشید چه کسانی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

مصطفی نجفی فعال رسانه‌ای نوشت: ظریف بهانه است!

ظریف بهانه است؛ عصبانیت این جماعت از چیز دیگری است. آن‌ها از جنس همان جماعت شب نامه نویس اطراف دانشگاه تهران پس از اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان ریاست‌جمهوری هستند که نمی‌خواهم به جزئیات آن اشاره کنم.

کسانی که نمی‌خواهند آرامشی در کشور حکمفرما شود. بقای آن‌ها به بی ثباتی، تنش داخلی، نزاع سیاسی و شعار علیه این و آن وابسته است.

آن‌ها مانند جماعت سوپراصلاح طلب نمی‌خواهند روابط رئیس جمهور منتخب و حاکمیت روابط حسنه‌ای باشد و از این موضوع وحشت دارند! موضوع اصلی همین است.

امیر تفرشی فعال سیاسی عدالتخواه نوشت: جواد ظریف مهمترین نماد و بُرنده‌ترین کارت دولت پزشکیان است و از میدان به در کردنِ او و بازگرداندنش به دانشکده، اولین هدفِ رقبا و مخالفین دولت چهاردهم است. چنانچه این هدف به هر شکلی محقق شود، پزشکیان از همان ابتدا خلع سلاح خواهد شد و دولتش هرگز قوام کافی نخواهد یافت.

سید علیرضا حسینی فعال رسانه‌ای اصولگرا نوشت: منتقد جناب ظریف هستم؛ اما او وطن پرست تر و انقلابی تر از همه شعار دهنده هایی بود که امروز با بد اخلاقی ، شان نماز جمعه و نمازگزار را نگه نداشتند. این چند دقیقه را دوباره تماشا کنید تا لذت ببرید چگونه رگ گردن یک وطن‌پرست واقعی برای دفاع از ایران و ایرانی باد می‌کند… پس زنده باد ظریف!

منبع: نامه نیوز

717095