قاسم زاده : محله هارونیه احیا می شود

شهردار اصفهان تبدیل «گذر هارونیه» به یکی از جذاب‌ترین محورهای تاریخی را از برنامه‌های فعلی مدیریت شهری اصفهان دانست.
تصویر قاسم زاده : محله هارونیه احیا می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان با اشاره به برنامه شهرداری اصفهان برای احیای بافت قدیمی اصفهان به‌ویژه میدان امام علی (ع) و محله هارونیه، اظهار داشت: دفتر تسهیل‎گری در محور هارونیه تشکیل و مطالعات اولیه درخصوص احیای این محدوده انجام شده است؛ در این مطالعات برداشت دقیق از تمام محور و خانه‌های این بافت شناسایی و شناسنامه‌دار شده است.

وی با بیان اینکه عملیات عمرانی این طرح نیز آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد که سازمان نوسازی و بهسازی بتواند با مشارکت اهالی این منطقه، محور هارونیه را به یکی از جذاب‌ترین محورهای تاریخی و عبوری شهر تبدیل کند.

قاسم‌زاده تبدیل گذر کمرزرین به یک موزه شهری را از دیگر برنامه‌های مدیریت شهری در زمینه احیای بافت تاریخی دانست و عنوان کرد: این پروژه یکی از تجربیات موفقی بود که افق جدیدی را در کاوش به شهرداری نشان داد.

شهردار اصفهان ادامه داد: هنگام حفاری معبری در گذر کمرزرین به نشانه‌های تمدنی دوره قاجار و حتی قبل‌تر رسیدیم؛ بنابراین کار را متوقف کردیم و شهرداری موضوع باستان‌شناسی را آغاز کرد که در این راستا به یافته‌های خوبی دست پیدا کردیم.

محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان نیز درباره احیای گذر تاریخی هارونیه گفت: مطالعات درباره احیای گذر هارونیه حدود دو سال است آغاز شده و حدود ۳۵ هکتار مورد مطالعه دقیق قرار گرفته است، همچنین بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی، تجاری، خدماتی و سایر کاربری‌ها مورد مطالعه قرار گرفته و به راهبرد خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

وی افزود: در این راستا در حال مذاکره با مالکان تمام خانه‌های این محله و آماده‌سازی بسته‌های سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار هستیم. همچنین در حال حاضر حدود چهار بسته آماده شده که هر بسته چهار تا پنج خانه تاریخی را در بر می‌‎گیرد.

منبع: شهرداری

707037