ناترازی برق در دولت شهید رئیسی کاهش یافت

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: ناترازی در تولید و مصرف برق در کشور با اقدامات دولت شهید رئیسی در حوزه تولید و مدیریت مصرف سال به سال کاهش یافته است.
تصویر ناترازی برق در دولت شهید رئیسی کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون، مالک شریعتی نیاسر گفت: به خاطر عملکرد نامناسب دولت وقت در دهه ۹۰، ما هم در حوزه تولید شاهد کاهش تولید برق بودیم و هم در حوزه مصرف مدیریت مصرف برق جدی گرفته نشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: این عدم توجه به افزایش تولید و مدیریت مصرف برق در کشور در دهه ۹۰ باعث شد تا در پایان دولت دوازدهم ناترازی برق را نشان دهد و مردم ما شاهد قطعی برق و خاموشی‌ها باشند.

وی افزود: با شروع به کار دولت شهید رئیسی اقدامات خوبی در حوزه افزایش تولید برق بهینه‌سازی نیروگاه‌های برق و مدیریت مصرف انجام شد به گونه‌ای که دولت بیش از تعهداتش در برنامه ششم در دولت شهید رئیسی اقدام به ساخت سیکل‌های ترکیبی کرد.

شریعتی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در فقدان دولت شهید رئیسی مطرح می‌کنند این است که می‌گویند که ما هنوز در حوزه صنایع با قطعی برق مواجه هستیم. البته هنوز با وجود همه اقدامات دولت شهید رئیسی ناترازی برق صفر نشده بلکه با اقدامات و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر شهید رئیسی و دولتش این ناترازی سال به سال کمتر شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در برنامه هفتم نیز پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش تولید برق و مدیریت مصرف صورت گرفته که با ادامه راه دولت شهید رئیسی و اجرای برنامه هفتم توسط دولت چهاردهم ما شاهد بهبود وضعیت تولید و مصرف برق و کاهش ناترازی در این حوزه خواهیم بود.

منبع: ایرنا

706952