درخواست خانواده اسرای زن صهیونیست از نتانیاهو

خانواده پنج نفر از نظامیان زن صهیونیست که در نوار غزه اسیر هستند، از نخست وزیر رژیم اسرائیل خواستند تا پیش از عزیمت به نیویورک، برای آزادی اسرا با جنبش حماس توافق کند.

تصویر درخواست خانواده اسرای زن صهیونیست از نتانیاهو

به گزارش سایت خبری پرسون، خانواده این نظامیان اسیر در یک نشست خبری در تل آویو از «بنیامین نتانیاهو» خواستند برای آزادی آن ها، با حماس به توافق برسد.

خانواده های این نظامیان اعلام کردند: هر روز برای اسیران ما یک روز سرنوشت ساز است.

آن ها از نتانیاهو خواستند تا پیش از سفر به نیویورک، با حماس برای آزادی اسیران به توافق برسد و تا آن زمان در دسترس تیم مذاکره کننده اسرائیلی و خانواده های اسیران صهیونیست باشد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که از ۲۵۱ اسیر صهیونیست، ۱۱۶ نفر از آن ها همچنان در نوار غزه اسیر هستند و ۴۲ نفر از آن ها نیز کشته شده اند.

پس از گذشت بیش از ۹ ماه از جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است.

پیشتر نیز خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که رفتار نخست‌وزیر این رژیم درباره مذاکرات آتش بس مسئولانه نیست.

انجمن خانواده‌های اسرای صهیونیستی در بیانیه‌ای موضع سخت‌گیرانه نتانیاهو درباره مذاکرات آتش‌بس غزه که می‌تواند منجر به آزادی اسرا شود را محکوم کردند.

آن ها اعلام کردند که رفتار نتانیاهو مسئولانه نیست و این فرصتی است که ممکن است دیگر هرگز به دست نیاوریم.

خانواده اسرای صهیونیست خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفتند: ما پشت توافق نتانیاهو هستیم و حالا نوبت شماست که پشت توافقی که روی میز گذاشته‌اید، بایستید.

حدود ۱۰ روز پیش نیز خانواده‌های اسرای صهیونیست با اشاره به آزاد نشدن این افراد بعد از بیش از ۹ ماه جنگ علیه غزه، سفر نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکا را «گناهی بزرگ» دانستند.

آنها در نامه ای سرگشاده، از نتانیاهو خواستند تا پیش از سفر به آمریکا برای سخنرانی در کنگره این کشور، توافق آتش بس با مقاومت فلسطین را امضا کند.

در این نامه سرگشاده، خانواده های اسرای صهیونیست اعلام کردند که نتانیاهو نباید در حالی که اسرای صهیونیست در غزه هستند به آمریکا سفر کند.

نتانیاهو به دعوت کنگره آمریکا، قرار است ۲۴ جولای (۳ مرداد) در این نهاد سخنرانی کند.

منبع: ایرنا

706919