توصیه مهم پلیس درمورد دریافت گذرنامه زیارتی

رییس پلیس گذرنامه تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد، حداقل ۱۰ روز قبل از سفر برای گذرنامه زیارتی ثبت درخواست کنید.
تصویر توصیه مهم پلیس درمورد دریافت گذرنامه زیارتی

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان برای زیارت عتبات در اربعین حداقل ۱۰ روز زودتر درخواست خود را در سامانه پلیس من ثبت کنند، گفت: ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه زیارتی را صادر می‌کنیم.

سرهنگ غلامحسین زراعت کار روز چهارشنبه افزود: مردم می‌توانند با گذرنامه بین المللی یا زیارت به سفر اربعین بروند که گذرنامه عادی در ۱۱۳ مرکز پلیس + ۱۰ پایتخت صادر می‌شود.

گذرنامه این زائران اربعین تمدید لازم ندارد/ برچسب تمدید گذرنامه منتفی شد

زائرانی که گذرنامه تاریخ گذشته دارند چه اقدامی انجام دهند؟

وی ادامه داد: طرح گذرنامه زیارتی به منظور سهولت در کار از پارسال اجرایی شده که زائران برای دریافت آن باید به برنامه کاربردی پلیس من در فضای مجازی مراجعه و به راحتی درخواست خود را ثبت کنند تا پس از بررسی‌های لازم، ظرف ۷۲ ساعت گذرنامه زیارتی خود را دریافت کنند.

سرهنگ زراعت کار گفت: خواهشی که از پایتخت نشینان داریم این است که دریافت گذرنامه زیارتی خود را به روزهای منتهی به سفر موکول نکرده و از همین امروز درخواست‌های خود را در سامانه ثبت کنند تا همه شیفتگان و عاشقان اباعبدالله از این زیارت معنوی بهره‌مند شوند.

به گفته وی، ۲ دفتر مرکزی گذرنامه در تهران داریم که به هر دلیلی اگر درخواست گذرنامه شهروندان با مشکل روبرو شد، دسترسی دارند که ایرادات را به صورت حضوری برطرف کنند.

سرهنگ زراعت کار اضافه کرد: شهروندان اگر از امروز دست به کار شده و درخواست خود را ثبت کنند، دیگر شاهد تجمع جلوی این ۲ مرکز نخواهیم بود.

وی این را هم گفت که برآورد امسال ما از کل کشور چهار میلیون و از شهر تهران ۵۰۰ هزار نفر برای زیارت اربعین است.

به گفته سرهنگ زراعت کار، این عدد در تهران به اندازه ۱۰ ماه کاری در شرایط عادی بوده که یک پیک کاری را شامل می‌شود اما سعی ما مدیریت این شرایط و ارائه بهترین خدمات است.

رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ یادآور شد: از سوی دیگر براساس درخواست‌هایی که داریم تعداد روزها و ساعت کاری مراکز را افزایش می‌دهیم تا مدیریت بهتری در این زمینه انجام شود.

وی با بیان اینکه گذرنامه از لحظه ای که شهروند می‌خواهد از کشور خارج شود باید ۶ ماه اعتبار داشته باشد، گفت: افرادی که پارسال گذرنامه زیارتی گرفته‌اند، مشکلی برای حضور در مراسم اربعین امسال ندارند چرا که این نوع گذرنامه مانند گذرنامه‌های عادی تا پنج سال اعتبار دارد.

سرهنگ زراعت کار ادامه داد: هزینه صدور گذرنامه ۶۵ هزار تومان و معادل یک هفتم هزینه گذرنامه بین المللی است.

منبع: افکار نیوز

706895