مورایس در سپاهان؛ گاهی خوشی گاهی غم

سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان سومین فصل حضور خود در ایران را سپری خواهد کرد.
تصویر مورایس در سپاهان؛ گاهی خوشی گاهی غم

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان تمرینات پیش‌فصل خود را برای آماده‌سازی جهت حضور در مرحله پلی‌آف رقابت‌های لیگ نخبگان و فصل جدید لیگ برتر استارت زده است و مانند ۲ فصل گذشته، ژوزه مورایس را بر روی نیمکت خود می‌بیند.

مورایس در ۲ سال اخیر در ۷۵ مسابقه هدایت طلایی‌پوشان را بر عهده داشته است که در ۴۵ بازی یعنی‌ ۶۰ درصد از مسابقات به پیروزی دست یافته است؛ ۱۵ تساوی و ۱۵ شکست نیز در کارنامه این سرمربی پرتغالی به ثبت رسیده است.

شاگردان ژوزه مورایس در این ۷۵ دیدار، ۱۳۵ بار دروازه حریفان خود را گشودند و ۶۳ گل نیز دریافت کردند؛ آماری که نشان می‌دهد سپاهان علی‌رغم برخورداری از قوای هجومی بالا، در بخش دفاعی ضعف‌هایی داشته است که باید برای فصل جدید پوشش دهد.

ماحصل حضور مورایس در سپاهان تا اینجا کسب یک مقام نایب‌قهرمانی و سومی در لیگ برتر و یک قهرمانی در جام حذفی بوده است؛ زردپوشان دیار زاینده‌رود در لیگ قهرمانان آسیا نیز پس از سال‌ها موفق به صعود از مرحله گروهی شدند اما رویارویی با ستاره‌های گران‌قیمت الهلال عربستان و شکست در دو بازی رفت و برگشت، فرصت ادامه کار در مسابقات آسیایی را از نماینده ایران گرفت.

سپاهان تحت هدایت مورایس در این مدت در لیگ برتر از نظر فاکتور‌هایی مانند نمره متریکا، گلزنی، امید گل، میانگین شوت و میانگین شوت در چارچوب بهترین تیم لیگ بوده است و امیدوار است با ادامه این روند و دوری از حواشی فصول گذشته، پس از سال‌ها جام قهرمانی لیگ برتر را به اصفهان بیاورد.

منبع: پرسون

706864