فینال یورو ۲۰۲۴ /اسپانیا ۲_۱ انگلیس

هژمونی سرخ، اروپا به شوالیه‌های جوان تعظیم کرد

تیم ملی اسپانیا با پیروزی بر انگلیس قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد
تصویر هژمونی سرخ، اروپا به شوالیه‌های جوان تعظیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، اسپانیا با پیروزی دو بر یک برابر انگلیس برای چهارمین بار قهرمان جام ملت‌های اروپا شد تا پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت‌ها شناخته شود.

تیم ملی انگلیس که امید زیادی به نخستین قهرمانی در جام ملت‌های اروپا داشت، باز هم دست خالی به خانه بازگشت. این دومین ناکامی پیاپی انگلیس در فینال جام ملت‌های اروپا بود.

خلاصه بازی:

دقیقه 11: پس از 10 دقیقه تسلط اسپانیا بر توپ، لا روخا با نیکو ویلیامز اولین موقعیت نسبتا خوب را خلق کرد اما نفوذ او به محوطه جریمه انگلیس با تکل عالی جان استونز نیمه تمام ماند.

دقیقه 1+45: ضربه فیل فودن در شرایط نامتعادل توسط اونای سیمون مهار شد.

در نیمه اول بیش از آنکه شاهد موقعیت‌سازی دو تیم باشیم، جنگ میانه میدان هافبک‌ها را دیدیم. اسپانیا با مالکیت توپ و انگلیس اکثراً با طراحی ضد حملات سعی در ایجاد فرصت گلزنی داشتند، اما فشار و استرس شدید بازی روی عملکرد بازیکنان دو تیم تأثیر زیادی داشته است.

دقیقه 47: (اسپانیا 1-0 انگلیس)؛ ماتادورهای جوان در برلین هم می‌درخشند! گل اول اسپانیا توسط نیکو ویلیامز به ثمر رسید. لامین یامال با دید فوق‌العاده خود، ویلیامز را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و ستاره اتلتیک بیلبائو با یک بغل پای دقیق دروازه پیکفورد را گشود.

دقیقه 49: اسپانیا بلافاصله پس از به ثمر رساندن گل اول، می‌توانست گل دوم را به ثمر برساند که ضربه دنی اولمو در موقعیتی عالی از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت.

دقیقه 56: اسپانیا حسرت این موقعیت‌ها را خواهد خورد؟ آلوارو موراتا روی پاس محشر لامین یامال در موقعیت تک‌به‌تک با پیکفورد قرار گرفت که ضربه او داخل چارچوب نبود؛ در ادامه، شوت تماشایی نیکو ویلیامز از پشت محوطه جریمه با اختلاف اندک از کنار دروازه انگلیس به بیرون رفت تا نتیجه تغییر نکند.

دقیقه 63: بلینگام با چرخش تماشایی خود، سه بازیکن اسپانیا را از جریان بازی خارج کرد اما شوت او با پای چپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 66 : پیکفورد جلوی تاریخ‌سازی یامال را گرفت؛ ضد حمله‌های وحشتناک لا روخا برای به ثمر رساندن گل دوم ادامه دارد. پاس دیدنی موراتا، یامال را صاحب توپ کرد و ضربه فنی او توسط پیکفورد به کرنر رفت.

دقیقه 73 (اسپانیا 1-1 انگلیس) انجماد اسپانیا با شلیک کولد پالمر! گل تساوی انگلیس توسط کول پالمر به ثمر رسید. خلاف جریان بازی، خلاف ضد حملات زهردار اسپانیا، انگلیس به بازی برگشت. جود بلینگام در شرایطی نامتعادل، توپ را برای کول پالمر کاشت و ستاره چلسی با یک ضربه تماشایی اونای سیمون را مغلوب ساخت.

دقیقه ۸۱: ضربه کاتدار یامال پس از گذر از ۲ بازیکن انگلیس با سوپر واکنش پیکفورد همراه شد.

دقیقه ۸۹: ارسال پالمر از روی نقطه کرنر با ضربه سر دکلان رایس همراه شد که این توپ ابتدا توسط سیمون برگشت داده شد و مجددا گوئهی هم اقدام به سرزنی کرد اما اولمو توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.

706802

سازمان آگهی های پرسون