توضیحات بایدن درباره سوء قصد به جان ترامپ

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنانی با اشاره به اینکه تحقیقات در مورد سوء قصد به جان دونالد ترامپ در مراحل اولیه است، از مردم کشورش خواست تا در این زمینه منتظر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (FBI) باشند و درباره انگیزه عامل تیراندازی به ترامپ گمانه‌زنی نکنند.

تصویر توضیحات بایدن درباره سوء قصد به جان ترامپ

به گزارش سایت خبری پرسون، بایدن که روز یکشنبه (به وقت محلی) در کاخ سفید صحبت می‌کرد، در کنار کامالا هریس معاون رئیس جمهور، مریک گارلند دادستان کل و آلخاندرو مایورکاس مدیر امنیت داخلی آمریکا جلوی دوربین‌های تلویزیونی ایستاد و در مورد سوء قصد به جان ترامپ، گفت: در حال حاضر او (ترامپ) از امنیت گسترده‌ای برخوردار است و من به سرویس مخفی دستور داده‌ام که هر گامی را برای ایجاد امنیت بیشتر به او و همچنین تامین امنیت کنوانسیون جمهوری خواهان که فردا (دوشنبه) افتتاح می‌شود، بردارد.

رئیس جمهور ایالات متحده در ادامه افزود: ما هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد انگیزه عامل تیراندازی به ترامپ نداریم، اما می‌دانیم که او چه کسی است.

بایدن همچنین گفت که تیم امنیت ملی از جمله رئیس اف‌بی‌آی، وزیر امنیت ملی، دادستان کل، رئیس سرویس مخفی و مشاور امنیت ملی، او و هریس معاونش را در جریان آخرین وضعیت قرار داده‌اند و به طور مستمر به این کار ادامه خواهند داد.

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد که از همه می‌خواهد در مورد انگیزه‌ها یا وابستگی‌های عامل تیراندازی به ترامپ گمانه‌زنی نکنند و اظهار کرد: اجازه دهید اف بی آی و سازمان‌هایی که در انجام تحقیقات با پلیس فدرال آمریکا همکاری می‌کنند، کار خود را انجام دهند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین با بیان اینکه تحقیقات در مورد سوء قصد به جان ترامپ در مراحل اولیه است، خاطرنشان کرد: دستور داده‌ام که انجام تحقیقات در این مورد به سرعت و کامل انجام شود و بازرسان تمام منابعی را که برای انجام این کار نیاز دارند، در اختیار خواهند داشت.

بایدن در ادامه از مکالمه شب گذشته خود با ترامپ خبر داد و گفت: من و جیل بایدن (همسر بایدن) برای ترامپ و خانوده‌ او و همچنین بهبود کامل زخمی‌شدگان دعا می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا در پایان اعلام کرد که یکشنبه شب (به وقت محلی) سخنرانی مفصلی در رابطه با سوء قصد به جان ترامپ خواهد داشت.

ترامپ بامداد یکشنبه در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا در حالی که در مورد موضوع مهاجرت سخنرانی می‌کرد، هدف گلوله قرار گرفت.

در این حادثه، ترامپ زخمی شد و فرد ضارب و یکی از شرکت‌کنندگان در تجمع کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر از حاضران در این گردهمایی نیز زخمی شده‌اند.

ترامپ پس از آنکه در بیمارستان تحت مداوا قرار گرفت، در بیانیه‌ای گفت: یک گلوله به من اصابت کرد که قسمت بالای گوشم را سوراخ کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در آمریکا هیچ جایی برای چنین خشونتی وجود ندارد. ما باید به عنوان یک ملت متحد شده و آن را محکوم کنیم.

منبع: ایرنا

706801