حمایت اکثریت شورای شهر پایتخت از زاکانی

سخنگوی شورای اسلامی شهر درباره استیضاح شهردار تهران گفت: در مورد استیضاح قانون مشخص است و نیاز به رای دارد و با توجه به حمایت حداکثر شورا از علیرضا زاکانی چنین امری متصور نیست.

تصویر حمایت اکثریت شورای شهر پایتخت از زاکانی

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا نادعلی روز یکشنبه در حاشیه دویست و چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به خبرنگاران گفت: ۱۲ نفر از اعضا حامی عملکرد آقای زاکانی هستند و این را هم باید ببینیم که شاید منتقدین هم استیضاح ایشان را امضا نکنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: حتما مزایا و معایب وجود دارد و وظیفه داریم به قصد اصلاح موارد را مطرح کنیم؛ مجموعه کسانی که حامی حرکت خدمت هستیم می‌دانیم که آنچه در این سه سال صورت گرفته به نفع شهر تهران و رفع مشکلات بوده و آن اقداماتی که شهردار اعلام کرده اتفاقاتی است که باید به آن بالید.

نادعلی با بیان اینکه چندین جریان بعد از انتخابات ریاست جمهوری به دنبال انتقام‌گیری از کسی برآمدند که به نقد فضا پرداخت، یادآور شد: برخی چهره‌ها و روزنامه‌های منتقد شورای شهر اصولگرا برخلاف مشی رییس جمهور که به دنبال سازندگی کشور است و برخی اصولگرایان پس از انتخابات مجلس دوازدهم با رویکرد انتقام گیرانه هم صدا شده‌اند تا او را بکوبند اما شهردار میان مردم محروم‌ محبوب بوده و ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما تلاش‌های زیادی برای خدمت صورت گرفت.

وی در خصوص اظهارات یکی از اعضای شورا گفت: او با کمک رسانه‌های اصلاح‌طلب موردی را مطرح می‌کند که دل اصولگرایان خون شود.

همچنین سیدجعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی با موضوع پست‌ فروشی در شهرداری تهران گفت: شورای شهر به‌عنوان نهاد بالادست شهرداری مسئولیت دارد هر گونه گزارش و ادعا در خصوص وجود و وقوع فساد در مدیریت شهری را مورد بررسی قرار داده و سپس اقدامات قانونی لازم را در دستور کار قرار دهد. بر همین اساس، نمی‌توان در بدو امر و پیش از انجام بررسی‌های لازم، صحت ادعاهای طرح شده را تایید و یا آن را تکذیب کرد.

وی با تاکید بر ضرورت ورود نهادهای نظارتی و به‌طور خاص دستگاه قضا به‌منظور بررسی ادعاهای مطرح شده پیرامون پست‌فروشی در شهرداری تهران افزود: شورای اسلامی شهر تهران به رغم اینکه نسبت به شهرداری شان نظارتی دارد و می‌تواند صحت عملکرد آن را تایید و رد کند، اما به نظر می‌رسد با توجه به اینکه طرح این ادعا در فضای مجازی اذهان عمومی را به خود درگیر کرده و در صورت تایید ادعاهای طرح شده، حقوق بیت‌المال و مردم تضییع شده و این فساد احتمالی موجب هتک حیثیت شهرداری خواهد بود، ضرورت دارد تا دستگاه قضا به‌منظور صیانت از حقوق عامه به این موضوع وارد شده و بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد و در صورت اینکه فسادی احراز شد، با عوامل آن به شدت برخورد شود.

وی عنوان کرد: از طرفی در صورتی که ادعاهای مطرح شده در این فیلم بی‌اساس و کذب تشخیص داده شد، لازم است با اشخاصی که با طرح ادعاهای بی‌اساس و بدون پشتوانه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دادند، برخورد شود؛ بر همین اساس، به نظر می‌رسد که ورود دستگاه قضا به این موضوع از هر جهت به نفع جامعه باشد.

همچنین در جلسه امروز شورای شهر گزارش حسابرسی شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ قرائت شد و بندهای تکلیفی گزارش حسابرس با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

از سوی دیگر گزارش حسابرس رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حسابرسی «شهرداری منطقه ۱۶ تهران، برای سال های مالی ۱۴۰۰و ۱۴۰۱» مورد بررسی اعضا قرار گرفت و در این خصوص تعیین تکلیف شد.

منبع: ایرنا

706768