سهام پرسپولیس هنوز به بانک ها منتقل نشده است

سازمان خصوصی سازی هنوز مراحل انتقال باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم های بانکی را انجام نداده است
تصویر سهام پرسپولیس هنوز به بانک ها منتقل نشده است

به گزارش سایت خبری پرسون، خبر عجیب است و شوک آور، این که سازمان خصوصی سازی هنوز تکلیف مالکیت باشگاه پرسپولیس را مشخص نکرده و در کمال تعجب هنوز سهام باشگاه پرسپولیس را به هیچکدام از کنسرسیوم های بانکی واگذار نکرده است.

درحالی که گمان می رفت مراحل واگذاری باشگاه پرسپولیس مدتها قبل از سوی شرکت خصوص سازی انجام شده اما در کمال تعجب سهام باشگاه پرسپولیس به هیچ کدام از بانک ها و حتی بانک شهر به صورت رسمی واگذار نشده است.

اتفاق عجیبی که ابهامات زیادی را به همراه خواهد داشت و اولین ابهام این است؛ در شرایطی که هنوز سهام باشگاه پرسپولیس به هیچ بانکی واگذار نشده، بانک شهر به باشگاه پرسپولیس بیش از ۲۴۰ میلیارد کمک کرده است.

واقعیت این است که در این مدت و از میان بانک ها فقط بانک شهر پا به میدان گذاشت و در مذاکراتی که با باشگاه پرسپولیس داشت، مبلغی حدود ۲۴۰ میلیارد تومان به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرد تا تمام بدهی های فصل قبل تسویه شود، درحالی که ۵ بانک دیگر از برگزاری جلسه با باشگاه پرسپولیس فراری هستند. حال سوال این است که اگر ۵ بانک دیگر پا به میدان می گذاشتند، آیا باشگاه پرسپولیس به این راحتی ستاره های خود را به تراکتور تقدیم می کرد و چنین عملکرد ضعیفی را در نقل و انتقالات از خود به جای می گذاشت؟

واقعا مشخص نیست این سهل انگاری چه دلیلی دارد و چرا پس از گذشت این همه مدت سازمان خصوصی سازی هنوز سهام باشگاه پرسپولیس را منتقل نکرده است. مدیران باشگاه پرسپولیس بارها و بارها از بانک ملت و بقیه بانک ها خواستار برگزاری جلسه ای برای تامین بودجه شده اند اما فقط و فقط یک پاسخ تکراری شنیده اند: "وقتی هنوز سهامی به ما منتقل نشده، چرا باید پول پرداخت کنیم؟"

طبق تعرفه های بانکی، بانک ها فقط و فقط تحت دو عنوان می توانند به اشخاص حقیقی و حقوقی پول پرداخت کنند. یا باید تحت عنوان تسهیلات این پول پرداخت شود که قطعا باید با سود این مبالغ را دریافت کند یا باید طرف مقابل سهامدار باشد تا با دریافت پول افزایش سرمایه بدهد. درحالی که باشگاه پرسپولیس هیچکدام از این شرایط را ندارد و طبیعی است که بانک ها پولی به این باشگاه بزرگ پرداخت نکنند.

حال در این شرایط بانک شهر به پرسپولیس پول پرداخت کرده و عجیب این که هر روز از سوی اهل رسانه و به ویژه هواداران پرسپولیس با انتقادات زیادی مواجه شده است. چرا که سازمان خصوصی سازی هنوز به تعهد اصلی خود عمل نکرده و مراحل واگذاری باشگاه پرسپولیس به بانک ها را انجام نداده است. این اتفاق درحالی رخ داده که در باشگاه استقلال شرایط متفاوت است و پس از این که معامله انتقال این باشگاه به هلدینگ خلیج فارس انجام شد، به مدت ۲ هفته تمام سهام این باشگاه به هلدینگ منتقل شد و کارهایش انجام شد اما باشگاه پرسپولیس همچون بچه ای سر راهی نه تحت مالکیت وزارت ورزش است، نه کنسرسیوم های بانکی.

انگار که دست و پای پرسپولیس را بسته اند و به مسلخ باشگاه های خصولتی و خصوصی فرستاده اند. از این رو باید دید با این شرایط چه سرنوشتی در انتظار این باشگاه بزرگ و مردمی خواهد بود.

منبع: خبر ورزشی

706606