قول کاخ سفید به اسرائیل برای ارسال تسلیحات

برت مک گورگ هماهنگ کننده امور خاورمیانه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که در سرزمین های اشغالی فلسطین به سر می برد، در تداوم سیاست های دوگانه واشنگتن و همزمان با پیگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه اعلام کرد آمریکا در روزهای آینده تسلیحات و مهمات حیاتی به اسرائیل ارسال می کند.

تصویر قول کاخ سفید به اسرائیل برای ارسال تسلیحات

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس گزارش رسانه ها، در پی دیدار فرستاده بایدن با مقامات رژیم اسرائیل، وزارت جنگ این رژیم روز پنجشنبه اعلام کرد که آمریکا در حال برنامه ریزی برای ارسال محموله های جدید تسلیحات از جمله مهمات حیاتی به اسرائیل در روزهای آینده است.

یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل در تل‌آویو با برت مک‌گورک هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید گفت‌وگو کرد. مک گورگ در این سفر از گفتگوهای جاری برای دستیابی به آتش‌بس در غزه و اقدامات امنیتی برای جلوگیری از قاچاق تسلیحات به فلسطینی‌ها آگاه شد.

در این بیانیه آمده است که مک گورک به گالانت گفت که تسلیحات حیاتی به اسرائیل تحویل داده خواهد شد که برخی از آنها در روزهای آینده ارسال می شود.

با این حال، مقدار یا نوع تسلیحاتی که قرار است به اسرائیل ارسال شود، مشخص نشده است.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه، ایالات متحده آمریکا مقادیر زیادی سلاح و مهمات به این رژیم ارائه کرده است.

ایالات متحده آمریکا در حالیکه ارسال بمب های ۲۲۷ کیلوگرمی به اسرائیل برای بمباران فلسطینیان را از سر می‌گیرد، اعلام کرد ۱۰۰ میلیون دلار کمک جدید نیز برای فلسطینیان در نوار غزه جنگ زده و کرانه باختری اشغالی ارائه می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های بین المللی، در بیانیه سازمان یو اس اید آمده است که این بودجه به برنامه جهانی غذای سازمان ملل کمک خواهد کرد.

این سازمان بدون اشاره به جزئیات گفت که از طریق این بودجه، "پشتیبانی از ارسال ایمن و کارآمد کمک‌های بشردوستانه حیاتی در سراسر غزه" انجام خواهد شد.

آژانس های امدادی در غزه اعلام کرده اند که کالاها به دلیل محدودیت‌های اسرائیل، وضعیت امنیتی خطرناک و بی‌قانونی فزاینده به مردم غزه نمی‌رسد.

در بیانیه‌ای از سوی آژانس کمک‌های آمریکا آمده است که این بسته مالی جدید ، کمک‌های آمریکا به فلسطینی‌ها را از زمان آغاز جنگ به بیش از ۷۷۴ میلیون دلار می‌رساند.

این درحالی است که آمریکا همچنین با از سرگیری ارسال بمب های ۵۰۰ پوندی (۲۲۷ کیلوگرمی) به اسرائیل که بخشی از کمک های نظامی به این رژیم به ارزش ۳.۸ میلیارد دلار می باشد، موافقت کرده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که در نتیجه حملات رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون شمار شهدای غزه به ۳۸ هزار و ۳۴۵ نفر و تعداد زخمی‌های این حملات نیز به ۸۸ هزار و ۲۹۵ نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

706468