کنعانی:

ادعاهای دبیر کل ناتو علیه ایران شبیه طنز تلخ است

سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی امروز اتهام‌های بی‌اساس دبیرکل ناتو درباره نقش ایران در منطقه را «طنز تلخ» خواند.
تصویر ادعاهای دبیر کل ناتو علیه ایران شبیه طنز تلخ است

به گزارش سایت خبری پرسون، ناتو و برخی اعضای آن «مسبب اصی بی ثباتی و ناامنی» نه فقط در منطقه، بلکه در سراسر جهان هستند، این را سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اتهام‌زنی و اظهارات بی‌اساس دبیرکل ناتو بیان کرد.

ناصر کنعانی امروز (سه‌شنبه) دهم بهمن ماه ضمن محکوم کردن ادعاهای بی‌اساس دبیرکل ناتو درباره نقش ایران در منطقه، این ادعاها را به «طنزی تلخ» شبیه دانست و به سابقه تاریک استعمارگری، طراحی و اجرای سیاست‌های مخرب و مداخله جویانه و نیز اقدامات نظامی در غرب آسیا و دیگر مناطق جغرافیایی توسط ناتو و برخی از اعضای آن اشاه کرد.

کنعانی گفت: ما همواره براین موضوع تاکید کرده‌ایم که منطقه و جهان گنجایش تنش و درگیری دیگری را ندارد و از دیگر سو باید به ریشه بحران در منطقه توجه داشت که ریشه آن ۷۰ سال اشغالگری رژیم صهیونیستی است.

حضور ۲۰ ساله ناتو در افغانستان که به گفته علی‌ باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران حاصلی جز ۴۵ برابر شدن تولید مواد مخدر در این کشور نداشته از جمله این موارد است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بامداد امروز سه‌شنبه، ایران را به بی‌ثبات کردن مداوم منطقه غرب آسیا متهم کرد و گفت که «ایران به دلیل حمایت از تروریست‌هایی که به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند، مسئول آن است». این ادعاها در حالی مطرح شده که مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند که گروه‌های مقاومت در منطقه از ایران دستور نمی‌گیرند و تحت فرمان ایران نیستند.

کنعانی عنوان کرد که سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران همواره مبتنی بر تقویت مناسبات با همسایگان در چارچوب اصل حسن همجواری و احترام متقابل بوده است.

وی گفت که در همین راستا تلاش برای نیل به منطقه‌ای باثبات، امن و شکوفا و همزمان، نفی مداخلات خارجی همواره از اصول مسلم سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و بر آن تأکید می‌کند.

منبع: فارس

598516