مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین خبر داد:

رتبه دوم قزوین در سامانه مؤدیان کشور

موسوی صانع مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه استان قزوین بعد از استان تهران دومین استان موفق در پیاده‌سازی سامانه‌ مؤدیان مالیاتی است، گفت: در سال گذشته ۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده مالیات در استان قزوین وصول و بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر توزیع شده است.
تصویر رتبه دوم قزوین در سامانه مؤدیان کشور

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ سیدمحمود موسوی صانع روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که به مناسبت هفته امورمالیاتی برگزار شد، اظهار کرد: یک هفته به عنوان هفته فرهنگ مالیاتی و ۱۶ تیرماه به عنوان روز مالیات در تقویم رسمی جمهوری اسلامی مقرر شده و سازمان امور مالیاتی کشور در این هفته به واسطه این نامگذاری برنامه های متنوعی را اجرا می کند که به طور طبیعی بدون حضور اصحاب رسانه نمی تواند نمود ویژه ای داشته باشد.


موسوی افزود: به دلیل حادثه تاثربرانگیز شهادت رئیس جمهور و تیم همراه مهلت تسلیم اظهارنامه اشخاص حقیقی برای 445 روز و سایر بخش ها یمدت یک ماه تمدید شد و ابراز و تسلیم اظهارنامه مشاغل از 31 خرداد به 15 مرداد موکول شد و مهلت تسلیم اظهارنامه ارزش افزوده دور اول سال جاری از 31 شهریورماه به 31 مردادماه موکول شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: البته اظهارنامه املاک تمدید نشده و تا تاریخ 31 مرداد ماه جاری است و درخواست می کنیم از موکول کردن تکمیل به روهای پایانی ماه خودداری کنند.

موسوی بیان کرد: امسال از سوی سازمان امور مالیاتی کشور یک کار ویزه برای صاحبان مشاغل انجام شد و بر اساس ماده تبصره 100 و با استفاده از اختیار تکمیل واحدهای تک مالکیتی که تا مبلغ 18 میلیارد تومان درآمد دارند می توانند مالیات خود را مقطوع محاسبه کرده و قطعی کنند و برای مالکان چند شراکتی تا فروش 36 میلیارد تومان در سال می توانند از تسهیلات این ماده استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین اظهار داشت: این افراد در زمان تسلیم اظهارنامه اگر فرم تبصره 100 را بپذیرند دیگر نیازی به اظهارنامه و نگهداری اسناد ندارند و مالیات قطعی شده و با شرایط پرداخت در 15 قسط می توانند برای دارندگان دسته چک و برای فاقد دسته چک تا شش قسط امکان محاسبه است.

موسوی افزود: مودیانی که فرم تبرصه را بپذیرند از شش ماه تا 15 ماه از تقسیط مالیاتی برخوردار می شوند و کسانی که بیش از این درآمدها را داشته باشند می توانند از اظهارنامه تعاملی برخوردار شوند و برای این افراد به شیوه محاسبه بر اساس فروش است و اگر بر اساس کارشناسی اعلام شده بپذیرد نیازی به ارائه اسناد حسابرسی نیست و از ارائه اسناد معاف می شود.

وی افزود: در این روش میزان مالیات بر اساس فروش محاسبه می شود و بین 20 تا 30 درصد هم از مالیات تشخصیصی کمتر محاسبه شده و با تخفیف اعمال می شود.

این مسوول با بیان اینکه سهم ورزش همگانی در استان قزوین از محل مالیات بر ارزش افزوده با رشد ۷۳ درصدی به یک هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال رسید، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال به شهرداری قزوین بابت اجرای طرح های کمربندی آیت الله باریک بین، تئاتر شهر، بلوار پیامبر اعظم (ص)، کمربندی نسیم شمال و بوستان مادر و کودک و همچنین طرح روکش آسفالت برای شهرداری محمود آباد از محل مالیات بر ارزش افزود پرداخت شد.
وی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری نیز ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل ارزش افزود به دهیاری ها، شهرداری ها و عشایر این استان توزیع شد که از این میزان ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال سهم شهرداری ها، چهار هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال سهم دهیاری ها و ۱۷ میلیارد ریال نیز سهم دهیاری ها بود.
موسوی صانع اضافه کرد: این اداره کل ۱۶۶ هزار میلیارد ریال مالیات جمع آوری شده این استان را به خزانه ارسال کرده و ریالی نیز تخلف و جابه جایی صورت نگرفته است.

706303

سازمان آگهی های پرسون