مجسمه عتیقه در تهران کشف شد

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قاچاقچی عتیقه که قصد فروش مجسمه باستانی ۲۰۰۰ ساله را داشت، خبر داد.

تصویر مجسمه عتیقه در تهران کشف شد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی قاسم پور با اشاره به پرونده اخیر قاچاق پایتخت گفت: در پی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی کردند که این افراد مجسمه فلزی باستانی از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را داشتند.

وی افزود: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی این کلانتری به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه داخل آن نگهداری می شد؛ شناسایی کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: همکاران من پس از هماهنگی های قضایی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هردو نفر قاچاقچی را دستگیر کنند.

قاسم پور گفت: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد.پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که یک نفر خریدار عتیقه‌جات قصد خرید این مجسمه را به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال داشته است.

وی افزود: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی قاچاق را ۲۰۰۰سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خریدو فروش آثار باستانی اعتراف کرد. همچنین با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه اعمال مجرمانه بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند تا در سریع ترین زمان ممکن مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.

منبع: ایسنا

706151