سردار حسین سلامی:

در انتخابات ایرانی‌ها محاسبات دشمن را بهم ریختند

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در انتخابات مشاهده کردیم که ایرانی‌ها با گذشت ۳ الی ۴ روز محاسبات دشمن را بهم ریختند و او را مایوس کردند، گفت: ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است.
تصویر در انتخابات ایرانی‌ها محاسبات دشمن را بهم ریختند

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار حسین سلامی امروز، ۱۸ تیرماه در افتتاحیه بیست و نهمین دوره طرح ولایت کشوری که در مجتمع فرهنگی آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جوانانی که در دوره طرح ولایت حضور دارند، جوانانی آگاه، باانگیزه، مومن و سرشار از شوق و اراده هستند و من خداوند را شاکرم که در این روزهای عزیز بین این دانشجویان متفکر و خلاق در مشهد قرار گرفته‌ام.

وی اضافه کرد: علامه مصباح یزدی که موسس این دوره بود، در راستای تغییر افکار جوانان ایران تلاش کرد و با شروع این دوره در این راستا موثر واقع شد. این دوره در ۴۰ شبانه‌روز تداوم دارد و برای پرورش فکر، اندیشه، ایمان و باور دانشجویان بسیار ضروری است، زیرا جنگ‌های امروزی در فضای ذهن‌ها و قلب‌ها اتفاق می‌افتد و آمریکا در تلاش تسخیر ذهن‌ها و قلب‌هاست تا بتواند اراده جوامع را به دست گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: جامعه را انسان‌های بزرگ، رویدادهای بزرگ و باورهای بزرگ می‌سازند و جامعه ما به دلیل برخورداری از این سه عنصر، از فضای تحقیر، بردگی، وابستگی و عقب‌ماندگی خارج شده و بزرگترین امپراطوری تاریخ را در ۴۵ سال پیش شکسته‌ است.

سلامی گفت: شجاعت شامل مفاهیمی از جمله شجاعت معنوی، روحی و روانی می‌شود. انسان‌هایی که از مرگ نمی‌هراسند و از جان خود می‌گذرند، دارای شجاعت روحی و روانی هستند. مصداق این شجاعت در اقدامات شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی به عینه نشان داده شده است؛ آنان شجاعتی داشتند که از ایمان و آگاهی‌شان نشات گرفته بود.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از تاریخ هجمه‌های بسیاری علیه ایران وجود داشت، عنوان کرد: ایران با نشان دادن قدرت خود و پاسخ دادن به‌ دشمن، به این حملات پایان داد. لذا ما ثابت کرده‌ایم که ظرفیت‌های عظیم انسانی و هوش و نبوغ جوان ایرانی متوقف نمی‌شود و قدرت آمریکا به تدریج با مستهلک کردن استکبار توسط ایران، ضعیف شده است. ملت ایران مانند جریان آب هستند و به هر مانعی برسند، یا از آن عبور می‌کنند یا آن را دور می‌زنند و مانند آب جاری ادامه مسیر می‌دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه در انتخابات مشاهده کردیم که ایرانی‌ها با گذشت سه الی چهار روز محاسبات دشمن را بهم ریختند و او را مایوس کردند، افزود: ملت ایران در شکست دادن دشمن بسیار هنرمند است. امید ما به شما دانشجویان است، زیرا دانشجویان و جوانان سرشار از شوق، روحیه و احساس زندگی‌اند. تقاضا دارم که هرگز در این مسیر سست نشوید، زیرا ما اگرچه سختی‌های خطرناکی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما هنوز با مشکلات متعددی در ستیز هستیم و باید اعتماد به نفس قوی خود را حفظ کنیم. ما می‌توانیم با قدرت همبستگی و اتحاد نظام را حفظ کنیم و در مقابل مشکلات بایستیم.

سلامی اضافه کرد: صحنه انتخابات ما، صحنه دموکراسی کامل بود، زیرا سلامت و امانتداری در این مسیر به دقت نمایانگر شد و آن‌هایی که ادعا می‌کردند در ایران انتخاب رئیس‌جمهور با رای مردم صورت نمی‌گیرد، متوجه وجود دموکراسی در ایران شدند.

منبع: ایسنا

706010