ماه محرم ماه پرواز دل‌شکسته‌هاست/بشنوید

یک خطیب برجسته کشور در مورد اهمیت ماه محرم گفت: یک موسمی در سال هست که ورشکسته‌ها هم امید دارند که بلند شوند، بیچاره‌ها هم امید دارند پرواز کنند آن هم ماه محرم است.
تصویر ماه محرم ماه پرواز دل‌شکسته‌هاست/بشنوید

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین حامد کاشانی - خطیب برجسته کشور - در مورد اهمیت ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم یکی ویژگی دارد که با همه ماه‌های دیگر متفاوت است، من یک بررسی از زندگی اولیاء خدا و سرمایه‎داران داشتم و متوجه شدم آدم‌های سرمایه‌دار بالا و پایین روزگار خیلی‌ زندگی‌شان را خراب نمی‌کند، آدم‌های سرمایه‌دار تورم هم که بیاد هرچه خریده باشند چند برابر گران می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی از اوقات معنوی طول سال برای سرمایه‌دارهاست، سحر هرشب برای کسانی است که امام زمان(عج) اذان می‌دهد بلند می‌شوند با امام سخن می‌گویند، مناجات می‌کنند و نماز شب می‌خوانند، بلاخره یک کلاسی یک سرمایه‌ای دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاشانی بیان کرد: برخی هم اگر نتوانند این کارها را هرسحر انجام دهند بلاخره یک شب جمعه‌ای دارند نماز امام زمان(عج) یا توسل داشته باشند، اما بعضی‌ها انقدر هم سرمایه ندارند ولی سی شب ماه مبارک رمضان دعای ابوحمزه می‌‎خوانند و اهل عبادت و توسل و اهل تهجد هستند.

وی افزود: افرادی را از میان اولیای خدا می‌شناسم که از اول ذی‌القعده تا آخر دهه ذی الحجه یک چله می‌گیرند رشد هم می‌کنند. اما در بررسی‌هایی که داشتم آدم ورشکسته ندیدم تو آن ایام رشد کند. بلاخره هرکاری بخواهید بکنید یک سرمایه‌ای می‌خواهد. اینکه در حالت عادی در این روزگار غفلت زده سحر بلند شوید عبادت کنید کار هرکسی نیست.

این خطیب برجسته کشور در پایان گفت: بنابراین هرچه سرمایه‌دارها تورم بیشتر شود سرمایه آنها هم بیشتر می‌شود. اما یک موسمی در سال هست که ورشکسته‌ها هم امید دارند که بلند شوند، بیچاره‌ها هم امید دارند پرواز کنند آن هم ماه محرم است.

منبع: ایسنا

705974