تاثیرگذارترین زن در زندگی پولدارترین مرد دنیا!

همیشه در صحبت‌های ایلان ماسک از زنی یاد می‌شود که او را ثروتمند کرده است. هویت اصلی این خانم کیست؟ در این مطلب، هویت این زن را برایتان توضیح می‌دهیم.
تصویر تاثیرگذارترین زن در زندگی پولدارترین مرد دنیا!

به گزارش سایت خبری پرسون، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس که تقریباً همه افراد او را می‌شناسند، موفقیت خود را تنها مدیون هوش و نبوغ ذاتی‌اش نیست؛ بلکه والدینش به‌خصوص مادرش در موفقیت او تأثیرگذار بوده است؛ اما می ماسک سوپر مدل و متخصص تغذیه چگونه فرزند خود را تربیت‌کرده و چگونه توانسته مادر، تاجر و یک مدل موفق باشد.

مِی ماسک مدل و متخصص رژیم غذایی اهل کانادا و آفریقای جنوبی و مادر ایلان ماسک، توسکا ماسک و کیمبال ماسک است، نه‌تنها ایلان ماسک بلکه دیگر فرزندان می نیز در حوزه کاری خود بسیار موفق هستند.

درمورد خواهر و برادر ایلان ماسک هم باید بگوییم، کیمبال ماسک، مدیر یک رستوران زنجیره‌ای و توسکا ماسک یک کارآفرین در حوزه فیلم‌سازی و مدیاست.

مِـی ماسک مادر ایلان ماسک را بشناسید

مِی ماسک در سال 1970 میلادی، با یک مهندس اهل آفریقای جنوبی به نام «ایرول ماسک» ازدواج کرد. ازدواج آنها دوام زیادی نداشت و در سال 1979 به طور رسمی از هم جدا شدند.

می در 31 سالگی، او یک مادر مجرد با سه فرزند کوچک بود و بعد از جدایی به همراه سه فرزند خود از پریتوریا به دوربان (آفریقای جنوبی) نقل‌مکان کرد و با مشاوره‌های تغذیه‌ای در خانه و کار نیمه‌وقت به‌عنوان مدل کسب درآمد می‌کرد.

او می‌گوید:«من تقریباً همیشه برای خودم و فرزندانم لباس‌های دست‌دوم خریداری می‌کردم. ما هرگز توان مالی کافی برای رستوران رفتن نداشتیم. تقریباً همیشه به فرزندانم ساندویچ کره بادام‌زمینی می‌دادم. بچه‌ها این ساندویچ را دوست داشتند و نمی‌دانستند از سر فقر و بی‌پولی مجبورند همیشه این غذا را بخورند.»

می ماسک

سرگذشت می ماسک مادر ایلان ماسک

دعوای پدر ایلان ماسک با مادر او سر حضانت فرزندان

در اوایل دهه 1980 میلادی، پدر فرزندانش با کمک وکیل سرپرستی بچه‌ها را گرفت و ایلان و کیمبل برای زندگی پیش پدر رفتند. جنگ طلاق می و همسرش چندین سال طول کشید تا اینکه فرزندان آنها به سن جوانی رسیدند.

در سال 1989 میلادی، می و هر سه فرزندش با هم به کانادا نقل‌مکان کردند. ایلان ماسک در کانادا به مدت دو سال در دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو به تحصیل پرداخت و در سال 1992 رؤیای خود را به واقعیت تبدیل و به ایالات متحده نقل‌مکان کرد.

می ماسک مادر ایلان ماسک همیشه امیدوار بود و همیشه عاشق مطالعه، کنجکاو و کشف‌کردن دنیاهای جدید است و همین روحیه را که از والدینش به ارث برده به فرزندانش نیز انتقال داده است.

هر دو والدین می ماسک و حتی همسر سابق او همگی کارآفرین‌های خودساخته و تقریباً موفق بوده‌اند. حتی 4 خواهر و بردار و سه فرزندش هم خودساخته، کارآفرین و موفق هستند. برادر بزرگ‌تر می، متخصص عصب‌شناسی و بنیان‌گذار یک مؤسسه غیردولتی به نام World Spine Care و دو خواهرش همچون مادرشان کلاس رقص دارند و برادر کوچکشان در آفریقای جنوبی یک مدرسه‌ی بیزینس را مدیریت می‌کند.

شغل مادر ایلان ماسک حتی در 70 سالگی ادامه دارد

در حال حاضر مادر ایلان ماسک در لس‌آنجلس زندگی می‌کند. او برای کارهای مدلینگ مجبور است دایم در سفر باشد. علاوه بر مدل بودن، به‌عنوان یک متخصص رژیم غذایی دارای کسب‌وکار خصوصی خود است و در سرتاسر دنیا سخنرانی و ارائه دارد.

ماشین شخصی او تسلا مدل S است و کتاب خاطرات او با عنوان وقتی یک زن برنامه‌ریزی می‌کند:اندرزهای برای یک‌عمر ماجراجویی، زیبایی و موفقیت در سال 2019 میلادی منتشر شد.

منبع: نمناک

705952