فراخوان سومین دوره ی تولید فیلم‌های کوتاه داستانی کودک و نوجوان آغاز شد

معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: فراخوان تولید فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان ویژه جوانان هنرمندی از شهر اصفهان است که در زمینه هنر فیلم و سینما توانمندی دارند، اما برای تأمین هزینه‌های تولید در مضیقه هستند.
تصویر فراخوان سومین دوره ی تولید فیلم‌های کوتاه داستانی کودک و نوجوان آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ میثم بکتاشیان، معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر سومین فراخوان تولید فیلم‌های کوتاه داستانی کودک و نوجوان اصفهان اظهار داشت: فراخوان سومین دوره تولید فیلم‌های کوتاه داستانی کودک و نوجوان اصفهان از امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: مهلت ارسال آثار به این فراخوان تا ابتدای مردادماه خواهد بود و امید است بتوانیم طرح‌ها و ایده‌های هنرمندان اصفهانی را در حوزه تولید فیلم کوتاه کودک و نوجوان داشته باشیم.

بکتاشیان گفت: از ۱۵ تا ۲۰ مرداد انعقاد قراردادهای تولید فیلم انجام می‌شود تا هنرمندان اصفهانی از ۲۵ مرداد وارد فرآیند تولید فیلم شوند. بنابراین هنرمندان نوجوان اصفهانی می‌توانند تا پایان شهریور فیلم‌های خود را به بنیاد فارابی و حتی جشنواره فیلم کودک ارائه کنند.

معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: فراخوان سومین دوره تولید فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان اصفهان، عمومی است. شرکت‌کنندگان لازم است طبق آیین‌نامه رزومه هنری گذشته خود و طرح فیلم‌ها را ارائه کنند.

وی ادامه داد: آثار ارسالی بر اساس رزومه، خلاقیت و متن فیلم‌نامه تا نیمه مرداد داوری خواهد شد و آثار افرادی که از حوزه داوری می‌گذرد وارد فرآیند تولید فیلم خواهند شد.

بکتاشیان افزود: فراخوان ویژه جوانان هنرمندی از شهر اصفهان است که در زمینه هنر فیلم و سینما توانمندی دارند، اما برای تأمین هزینه‌های تولید در مضیقه هستند. بنابراین شهرداری اصفهان مانند کمپانی تولید فیلم از آثار این جوانان حمایت خواهد کرد.

معاون فرهنگی، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: تولید فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان رویدادی است که اگر از سال ۱۳۹۳ که نخستین دوره آن برگزار شد، ادامه پیدا کرده بود، اکنون می‌توانست حتی بستر تولید فیلم‌های نیمه‌بلند، تله‌فیلم را برای حوزه کودکان و نوجوان فراهم کند یا حداقل آثار را به جشنواره فیلم فجر ارسال کند. ما به توانمندی فوق العاده هنرمندان اصفهانی در این حوزه امیدوار هستیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم اصفهان در سال‌های آینده قطب تولید فیلم‌های کودک و نوجوان شود.

بکتاشیان عنوان کرد: یکی از اهداف این فراخوان استفاده از ظرفیت فیلم کوتاه کودک و نوجوان برای مطرح کردن، شناساندن و حضور هنرمندان اصفهانی در حوزه فیلم و سینما است.

هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این فراخوان می‌توانند آثار خود را از طریق Isfahanfarhang.ir/farakhanfim ارسال کنند.

در پایان نشست خبری، از اعلان فراخوان سومین دوره تولید فیلم‌های کوتاه کودک و نوجوان اصفهان رونمایی شد.

منبع: شهرداری

705949