دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد + مدل خودروها

براساس اعلام رئیس سازمان توسعه و تجارت، دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شده است و متقاضیان از امروز تا ۲۱ تیرماه مهلت دارند تا مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در حساب‌ وکالتی خود بلوکه کنند.
تصویر دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد + مدل خودروها

به گزارش سایت خبری پرسون، دور جدید عرضه خودروهای وارداتی آغاز شد. براساس اعلام مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه و تجارت، امروز اعلام کرد که متقاضیان از امروز، دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳، می‌توانند مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان پیش‌ثبت‌نام در حساب‌های وکالتی خود بلوکه کنند. متقاضیان تا روز ۲۱ تیرماه برای وکالتی کردن حساب خود و واریز ۵۰۰ میلیون تومان مهلت دارند.

ضیغمی همچنین گفت: «فرآیند ثبت‌نام برای خرید خودروهای وارداتی نیز از فردا، ۱۹ تیر ۱۴۰۳، آغاز می‌شود.» متقاضیان خرید خودروهای وارداتی می‌توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ثبت‌نام کنند.

البته رئیس سازمان توسعه و تجارت به این نکته اشاره کرد که افرادی که در اولین دوره عرضه خودروهای وارداتی سال ۱۴۰۱ ثبت‌نام کردند، پس از این عرضه دیگر اولویتی نسبت به سایر متقاضیان نخواهند داشت، چراکه آن‌ها در مرحله نخست خودرویی برای خود انتخاب نکرده بودند.

چه خودروهایی در این دور عرضه می‌شوند؟

حال این مساله مطرح می‌شود که در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی، چه مدل خودورهایی در فهرست فروش قرار می‌گیرند؟

آمار نشان می‌دهد در سه ماه ابتدایی سال هفت هزار و ۸۰۰ خودرو از گمرکات ایران ترخیص شده است. البته ۱۶ هزار خودروی دیگر هم در مرحله ترخیص قرار دارد که این خودروها مختص به برندهای چینی نیست.

البته هنوز مدل خودروهای وارداتی به طور دقیق مشخص نشده است، اما بر اساس آمار احتمال دارد محصولاتی از تویوتا، هونگچی، هوندا، سانگ یانگ، هاوال، سوزوکی، بستیون، نیسان، اشکودا و ... در فهرست خودروهای عرضه شده در این مرحله قرار داشته باشد.

اکوایران در گزارشی نوشت: با توجه به شرایط فروش برخی از شرکت‌های واردکننده می‌توان حدس زد که کدام خودروها در فهرست فروش فردا قرار دارند. برای مثال، گروه بهمن شرایط فروش خودروهای سانگ یانگ کوراندو، هاوال H۶، بستیون T۷۷ و هونگچی H۵ را در در اطلاعیه‌های مختلف اعلام کرده بود. شرایط فروش خودروهای سوزوکی فرانکس، گرند ویتارا، بالنو و سیاز نیز پیش از این اعلام شده بود.

منبع: خبرآنلاین

705929