گاریدو برای پرسپولیس خطرناک است

محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی معتقد است انتخاب سرمربی اسپانیایی برای پرسپولیس خطرناک خواهد بود.
تصویر گاریدو برای پرسپولیس خطرناک است

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری و رای آوردن دکتر مسعود پزشکیان حالا اهالی ورزش می‌خواهند ببینند چه کسی در دولت او سکان هدایت وزارت ورزش را بر عهده خواهد گرفت. علاوه بر این، مراسم معرفی خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس هم اتفاق دیگری بود که در ورزش ایران به وقوع پیوست. این موارد و البته سایر اتفاقات رخ داده در فوتبال موجب شد تا سراغ محمد مایلی کهن برویم و با سرمربی اسبق تیم ملی که یک پرسپولیسی قدیمی هم محسوب می‌شود، همکلام شویم:

این روزها ارقامی را در فوتبال و بحث نقل و انتقالات می‌شنویم که اصلاً با هیچ متر و معیاری جور در نمی‌آید و نمی‌دانیم چگونه می‌خواهند سقف بودجه را هم با آن رعایت کنند. نظر شما در این رابطه چیست؟

من همچنان معتقدم در فوتبال نسبت به خیلی از بخش‌های دیگر اصلاً هزینه‌ای نمی‌شود. شما هزینه استقلال و پرسپولیس در فصل قبل را محاسبه کنید. می‌شود بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان. این پول اصلاً در مقایسه با برخی هزینه‌هایی که در مملکت می‌شود، عددی نیست ولی چون در ایران و تمام جهان فوتبال طرفداران زیادی دارد، چشمان فراوانی هم آن را دنبال می‌کنند و به همین خاطر هزینه‌های انجام شده داخل آن به مراتب بزرگ جلوه داده می‌شود.

برسیم به جام ملت‌های اروپا. به نظرتان کدام تیم قهرمان می‌شود و خودتان دوست دارید کدام تیم قهرمان بشود؟

تا اینجای کار اسپانیا از همه تیم‌ها بهتر کار کرده است. یک تیم جوان و سرپا که قابلیت قهرمانی دارد. البته برای من حالا دیگر خیلی فرقی نمی‌کند که بگویم دلم می‌خواهد کدام تیم قهرمان شود ولی هلند هم توانست خودش را به نیمه نهایی برساند. به نظرم فینال میان اسپانیا و هلند خواهد بود.

و به عنوان سوال آخر، اگر آن صحنه برخورد توپ به دست مدافع اسپانیا در وقت اضافه بازی این تیم مقابل آلمان در ایران رخ می‌داد چه فضایی برای داور به وجود می‌آمد؟

به نظرم آن صحنه خیلی واضح و آشکار پنالتی بود. در همین یورو صحنه‌هایی به مراتب کمتر از این را پنالتی گرفته بودند ولی این پنالتی‌ها آشکار را ندیدند. تازه ما در یورو کمک داور ویدیویی هم داریم ولی در ایران نداریم. از بابت شکل برخوردها در فوتبال ما و جام ملت‌ها، فاصله‌ها خیلی زیاد است.

منبع: خبرورزشی

705906