اعتصاب ۳ روزه کارکنان سامسونگ آغاز شد

کارکنان سامسونگ روز دوشنبه، اعتصاب ۳ روزه خود را برای دستمزد بهتر آغاز کردند و اتحادیه نماینده آنها به اقدامات بیشتر در صورت عدم برآورد خواسته‌هایشان توسط بزرگترین شرکت کره جنوبی، اشاره کرد.
تصویر اعتصاب ۳ روزه کارکنان سامسونگ آغاز شد

به گزارش سایت خبری پرسون، اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیکس که نماینده حدود ۳۰ هزار کارگر معادل یک چهارم از نیروی کار شرکت سامسونگ الکترونیکس است، همچنین خواستار یک روز مرخصی سالانه اضافی برای کارکنان اتحادیه ای و تغییر در سیستم پاداش کارمندان است.

به گفته تحلیلگران، مشارکت اندک و تولید اتومات، به معنای آن است که بعید است این اعتصاب، تاثیر قابل توجهی بر تولید بزرگترین تولیدکننده تراشه حافظه در جهان بگذارد. با این حال، این اعتصاب به منزله کاهش وفاداری کارکنان در مقطعی مهم برای صنعت تراشه و همزمان با استفاده شرکتهای فناوری از هوش مصنوعی است.

اولین اقدام صنعتی این اتحادیه در ماه گذشته، شامل هماهنگی مرخصی سالانه برای برگزاری یک اعتصاب گسترده بود که سامسونگ اعلام کرد هیچ تاثیری بر فعالیتهای این شرکت تجاری نداشت. سامسونگ از اظهار نظر درباره اعتصاب روز دوشنبه خودداری کرد.

این اتحادیه که مشارکت ماه گذشته را فاش نکرد، اعلام کرد ۶۵۴۰ کارگر در هفته جاری، دست به اعتصاب زده‌اند که عمدتا در پایگاه‌های تولیدی و توسعه محصول هستند. این اعتصاب شامل کارگرانی می‌شود که بر خطوط تولید و تجهیزات خودکار نظارت می‌کنند، بنابراین، این فعالیت ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. مقامات اتحادیه گفتند که حدود ۳۰۰۰ اعتصاب کننده در یک تجمع زیر باران، در نزدیکی مقر سامسونگ در هواسونگ در جنوب سئول شرکت کردند.

سون ووموک، رئیس اتحادیه، گزارش های رسانه‌ها مبنی بر مشارکت کم کارگران در اعتصاب را رد کرد و به رویترز گفت: این اتحادیه پنج ساله، زمان کافی برای آموزش اعضا نداشته است.

بر اساس گزارش رویترز، مسئولان اتحادیه خواهان برابری در سیستم پاداش هستند. آنها می گویند پاداش برای کارگران درجه یک با کسر هزینه سرمایه از سود عملیاتی محاسبه می شود، در حالی که پاداش برای مدیران، بر اساس اهداف عملکرد شخصی است.

منبع: ایسنا

705897