آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای این گروه از امروز

از امروز (یکشنبه ۱۷ تیر ماه) جانبازانی که پیش‌تر اقدام به ثبت‌ درخواست برای خودروهای وارداتی کرده بودند، فعال خواهد شد تا از طریق سایت سازمان توسعه تجارت ثبت سفارش خود را انجام دهند.
تصویر آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای این گروه از امروز

به گزارش سایت خبری پرسون، طبق آنچه که در سایت سامانه جامع تجارت آمده است، سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان امروز (یکشنبه) صرفاً برای جانبازانی که پیش از این در سامانه جامع تجارت، درخواست خود را برای واردات خودرو به صورت شخصی اعلام و ثبت کرده بودند، بازگشایی خواهد شد تا ثبت سفارش خودرویی خود را انجام دهند.

گفتنی است که شروع فرآیند ثبت سفارش در عملیات تجارت خارجی، نیازمند "ثبت پرونده جدید" و اطلاعات مرتبط با آن در سامانه جامع تجارت مطابق آنچه که در زیر اشاره شده، است.

آغاز ثبت سفارش خودروهای وارداتی برای جانبازان از امروز

پس از تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات لازم، ضروری است که متقاضیان موارد مربوط به موضوع گمرک و حمل‌ونقل را تکمیل کنند. سپس به ترتیب موارد مربوط به موضوعات مالی و بانکی را با ثبت مبلغ کل پیش‌فاکتور نهایی کنند.

در گام چهارم، متقاضی بایستی با انتخاب گزینه " افزودن کالا"، شماره تعرفه خودروی مورد نظر خود را جست‌وجو کرده و آن را ثبت کنند. (فهرست شماره تعرفه‌های خودروهای جانبازان در وب‌سایت مذکور موجود است.)

پس از جست‌وجوی شماره تعرفه، لازم است وضعیت نمایندگی را (خودروی جانباران- مصوبه مورخه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ هیات وزیران) انتخاب کنند.

در گام پنجم بایستی در بخش مربوط به مستندات پرونده، نسبت به بارگذاری مستنداتی همچون تصویر پیش‌فاکتور و قرارداد، اقدام کنند.

سپس در بخش مربوط به حالت جدید پرونده، گزینه ثبت را انتخاب کنند تا وضعیت پرونده به حالت "جدید" تغییر پیدا کند. در این حالت صحفه‌ مربوط به پرونده، بسته شده و لازم است ادامه‌ فرآیند و پیگیری پرونده را مجدد از منوی "عملیات خارجی" دنبال کنند.

در نهایت پس از طی مراحلِ تکمیل مراحل پیش‌نویس، وضعیت جدید، استعلام ضوابط و استعلام وضعیت، کار ثبت سفارش خود را تکمیل کنند.

بر این اساس در گزینه مربوط به "مشاهده آخرین وضعیت درخواست" می‌توانند، درخواست ثبت شده خود را مشاهده کنند.

در گام دهم، درخواست مجوز نمایش داده شده و سپس، وضعیت ثبت‌نام به حالت "وضعیت منتظر مجوز" در خواهد آمد که موارد مربوط به رد یا تایید آن، انجام خواهد شد.

چنانچه موارد ثبت شده و اطلاعات نقصی نداشته باشد، مجوز تایید و فرآیند وارد مرحله‌ "آماده ثبت سفارش" خواهد شد.

گفتنی است، تمام موارد فوق از طریق اطلاعیه مربوط به ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت و همچنین این لینک قابل مشاهده است.

زمان ثبت سفارش به صورت شخصی از امروز (یکشنبه ۱۷ تیر ماه) از طریق سامانه جامع تجارت ایران به آدرس اینترنتی www.ntsw.ir صورت خواهد پذیرفت.

منبع: ایسنا

705731