باید و نباید‌های داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

سازمان ملی سنجش و ارزیابی نظام آموزش کشور با انتشار داده‌نماهایی، دستورالعمل‌های مربوط به وظایف داوطلبان در مراحل قبل، حین و بعد از شرکت در دومین نوبت آزمون سراسری ۱۴۰۳را اعلام کرد.
تصویر باید و نباید‌های داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان ملی سنجش به داوطلبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ توصیه کرده است که در مرحله قبل از شرکت در آزمون، در بازه زمانی تعیین شده، با مراجعه به پایگاه اینترنتی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org ضمن مشاهده کارت ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت را تهیه کنند.

داوطلبان لازم است توضیحات قسمت پایین کارت را به دقت مطالعه کرد و با مشخصات ثبت‌نامی خود مطابقت دهند تا در صورت مغایرت برای رفع آن اقدام کنند و علاوه بر این، محل حوزه امتحانی مندرج در کارت خود را از قبل شناسایی کنند تا برای رفتن به جلسه آزمون، دچار مشکل و تاخیر احتمالی نشوند.

سازمان ملی سنجش به داوطلبان هشدار داده که از عضویت در گروه و شبکه‌های مجازی و حقیقی که مدعی رساندن تقلب یا تضمین قبولی در کنکور هستند به شدت بپرهیزند و توجهی به این ادعا‌ها و شایعات نداشته باشند.

لوازم مورد نیاز داوطلب برای حضور در جلسه آزمون

هر داوطلب باید پرینت کارت ورود به جلسه خود را به همراه یک سنجاق، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه، دو عدد مداد سیاه نرم پررنگ، یک عدد مداد پاک‌کن و یک مدادتراش و ترجیحا یک ساعت مچی ساده (غیر هوشمند) به منظور مدیریت زمان پاسخگویی در جلسه آزمون به همراه داشته باشد.

لوازم مورد نیاز داوطلب برای حضور در جلسه آزمون

اقلام ممنوعه برای داوطلبان در جلسه کنکور

براساس اعلام سازمان ملی سنجش، آوردن هرگونه تجهیزات الکترونیکی، تلفن همراه و وسایل هوشمند همچون دستبند، ساعت، عینک و انگشتر هوشمند در جلسه آزمون سراسری ممنوع است.

داوطلبان همچنین مجاز نیستند وسایلی مانند ماشین حساب، پیجر، هندزفری، خودکار، مداد پاک‌کن هوشمند، کتاب، جزوه و یادداشت به همراه داشته باشند.

وسایل فلزی نیز از دیگر وسایل ممنوعه برای حضور داوطلبان در جلسه آزمون سراسری است و حتی سنجاق سر، تل یا آینه همراه داوطلبان نیز باید پلاستیکی باشد.

داوطلبان نمی‌توانند کیف یا ساک دستی خود را به جلسه آزمون بیاورند و بردن هرگونه خوراکی به جز آب آشامیدنی در جلسه امتحان، ممنوع است.

اقلام ممنوعه برای داوطلبان در جلسه کنکور

حضور یک ساعت زودتر داوطلبان در حوزه امتحانی

داوطلبان لازم است یک ساعت قبل از شروع آزمون در حوزه امتحانی مشخص شده در کارت آنها، حضور داشته باشند و از یک روز قبل هم با درنظر گرفتن مسافت منزل تا حوزه امتحانی و در نظر گرفتن ترافیک، به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در جلسه آزمون، حضور به موقع داشته باشند.

داوطلبان قبل از حرکت از منزل، وسایل لازم همچون پرینت کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی، مداد سیاه و مداد پاک‌کن را کنترل کرده و به همراه داشته باشند.

سازمان ملی سنجش از داوطلبان خواسته است پس از اتمام آزمون، به پایگاه اینترنتی سنجش مراجعه کرده و فرم‌های ارزیابی و نظرسنجی را تکمیل کنند تا این سازمان از این نظرات برای ارتقای وضعیت حوزه‌های برگزاری کنکور استفاده کند.

مطالعه مطالب نشریه پیک سنجش به منظور آشنایی با روند انتخاب رشته و اولویت‌بندی کدرشته محل‌ها با توجه به رتبه و علاقه‌مندی نیز از دیگر توصیه‌های سازمان ملی سنجش به داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۳ است.

کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ برای همه داوطلبان در آزمون از فردا، یکشنبه (۱۷ تیر) تا چهارشنبه (۲۰ تیر) در سامانه جامع آزمون سراسری قابل مشاهده و چاپ خواهد بود. آزمون سراسری نوبت دوم سال ۱۴۰۳ در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۲۱ تیر ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۲۲ تیر برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خرنگاران جوان

705643