باد و باران و خاک در ۱۱ استان / تهران هم طوفانی می‌شود

سازمان هواشناسی از رگبار، رعد و برق، وزش باد و گرد و خاک و نیز مواج بودن دریاهای جنوب خبر داد.
تصویر باد و باران و خاک در ۱۱ استان / تهران هم طوفانی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های مازندران تهران و البرز و همچنین در ارتفاعات کرمان و هرمزگان، برخی نقاط فارس و جنوب یزد رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان و همچنین در ارتفاعات کرمان و هرمزگان و برخی نقاط فارس افزایش ابر، رگبار باران رعد و برق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

سه‌شنبه علاوه بر نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان و برخی نقاط فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

چهارشنبه در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، برخی مناطق گیلان و مازندران، ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، تهران، سمنان و گلستان و همچنین در ارتفاعات نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان جنوب کرمان و شرق فارس رگبا،ر رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، برخی مناطق مرکزی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

امروز، تنگه هرمز و دریای عمان و یکشنبه و دوشنبه شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

705543