طوفان باد و خاک در تهران / وضعیت در این مناطق پایتخت بدتر است

اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک در در این استان و نیز رگبار پراکنده باران در ارتفاعات آن خبر داد.
تصویر طوفان باد و خاک در تهران / وضعیت در این مناطق پایتخت بدتر است

به گزارش سایت خبری پرسون، اداره کل هواشناسی استان تهران از وقوع رگبار پراکنده باران در ارتفاعات و وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک در بخش‌های جنوبی و غربی این استان خبر داد.

بر اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، وضعیت جوی استان تهران طی 5 روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، در نیمه شمالی به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب افزایش ابر، در ارتفاعات گاهی رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در مناطق مستعد تگرگ و در بخش‌های جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید با احتمال خیزش موقت گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است از فردا افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۹ تیرماه) صاف تا کمی ابری، وزش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و طی ‌چهارشنبه (۲۰ تیرماه) صاف و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

705962