تردید بایدن برای حضور در مبارزات انتخاباتی

رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد جو بایدن برای ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی یا کناره‌گیری از آن، مردد است.

تصویر تردید بایدن برای حضور در مبارزات انتخاباتی

به گزارش سایت خبری پرسون، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ نوامبر، این روزها به دلیل عملکرد ضعیف خود در اولین مناظره انتخاباتی‌اش با دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه و نگرانی‌های فزاینده درباره سلامتی او با فشارهایی در میان دموکرات‌ها برای کنار رفتن از رقابت‌های انتخاباتی روبرو است.

شبکه ان‌بی‌سی امروز (پنج‌شنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد جو بایدن در گفت‌وگوهای خصوصی با اعضای خانواده، دستیاران و متحدانش خارج از دولت ایالات متحده درخصوص ماندن در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری یا کناره‌گیری از آن تردید دارد.

به گفته این منابع آگاه، بایدن در برخی از گفت‌وگوهای خصوصی خود ابراز نگرانی کرده است که پیامدهای منفی حاصل از مناظره هفته گذشته ممکن است به قدری جدی شود که غلبه بر آن دشوار باشد اما در محافل دیگر او حتی بررسی گزینه انصراف از انتخابات را رد کرده است. یکی از این منابع آگاه خاطرنشان کرد اگرچه بایدن سیاستمدار است و تشخیص می‌دهد به‌طور بالقوه هیچ مسیر واقعی برای پیروزی‌اش وجود ندارد، خانواده او را برای ادامه حضور در این رقابت تحت فشار قرار می‌دهند.

رسانه‌های آمریکایی پیش از برگزاری مناظره بایدن و ترامپ گزارش داده بودند که ظاهراً حزب دموکرات به‌طور خصوصی درباره احتمال جایگزینی بایدن با میشل اوباما، همسر رئیس جمهور سابق آمریکا در مبارزات انتخاباتی صحبت کرده بود. با این حال، دفتر اوباما در اوایل ماه مارس، این گزارش‌ها را رد کرد.

بایدن ۸۱ ساله که مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده به شمار می‌آید، به‌ویژه پس از مناظره ۲۷ ژوئن با گمانه زنی‌هایی در مورد وضعیت سلامت جسمانی و توانایی‌های شناختی خود مواجه شده است.

ترامپ و بایدن که طبق نظرسنجی‌های اخیر تقریبا با یکدیگر برابر هستند، قرار است روز دهم سپتامبر بار دیگر با هم مناظره کنند.

منبع: ایسنا

705402