فرونشست خیابان های اصفهان را رها نمی کند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بخشی از خیابان آپادانای اول شهر اصفهان به علت ریزش خط لوله انتقال فاضلاب بتنی مسیر جنوب اصفهان نشست کرد.
تصویر فرونشست خیابان های اصفهان  را رها نمی کند

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار داشت: بخشی از خیابان آپادانای اول شهر اصفهان به علت ریزش خط لوله انتقال فاضلاب بتنی مسیر جنوب اصفهان نشست کرد.

وی افزود: عوامل ایمنی و آتش‌نشانی و پلیس راهور و تیم فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن اعمال محدودیت ترافیکی در راستای ایمنی محور، کنترل جریان فاضلاب و چگونگی اصلاح و بازسازی خط لوله برنامه‌ریزی شد.

شیشه‌فروش گفت: قرار است در اسرع وقت عملیات حفاری روی لوله انجام و پس از اصلاح و تعویض خط لوله پرسازی محل انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب با قدمت بیش از ۵۰ سال و تاثیرات فرونشست زمین بر وقوع حوادث تاکنون عملیات بازسازی و تعویض ۱۹۳ کیلومتر از خطوط اولویت‌دار در شهر اصفهان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری ۲۰ کیلومتر از شبکه‌های فرسوده در خیابان‌های شهیدان کاظمی، کاوه، شهید چمران، هفتون، قائمیه و آبشار در برنامه بازسازی قرار دارد و پیمانکاران در زمینه بازسازی شبکه‌ها فعالیت می‌کنند.

شیشه‌فروش تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های انتقال فاضلاب شهر اصفهان به علت قدمت ۵۰ ساله فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که ۳۰ کیلومتر از این خطوط به علت قرار گرفتن در مناطق آسیب‌پذیر در اولویت اجرا است و نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه‌ها با توجه به شرایط کم آبی و فرونشست زمین در اصفهان بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: با بررسی بعمل آمده فرونشست زمین نیز باعث تشدید حوادث در این شبکه‌ها شده است و راهکار موثر در کاهش اثرات فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در ابنیه تاریخی، مسکونی، اراضی و تاسیسات شهری تداوم جریان رودخانه زاینده‌رود و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و تامین حقابه‌های قانونی کشاورزی، زیست محیطی و احیای زاینده‌رود و تالاب گاوخونی است

.شیشه‌فروش افزود: لازم است وزارت‌خانه‌ها نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، سازمان حفاطت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در راستای تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح‌های مصوب تامین آب استان، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه آبریز زاینده‌رود، حمایت از طرح‌های تامین آب استان و تسریع در اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود و تامین حقابه‌های قانونی حوضه اقدام کنند.

منبع: فارس

705296