مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی نمره منفی دارد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با تاکید بر این مطلب که مکالمه با تلفن همراه در هنگام رانندگی، نمره منفی دارد، گفت: نقص در سیستم روشنایی خودرو هم، تخلف حادثه ساز محسوب می‌شود.
تصویر مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی نمره منفی دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علی اصغر شریفی در خصوص بررسی انواع تخلفات حادثه ساز در بزرگراه‌های شهر تهران گفت: در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، جدولی وجود دارد که قانونگذار آن را در اختیار کاربران ترافیکی قرار داده است که اگر طبق آن جدول راننده تخلفی را انجام بدهد پلیس نامحسوس با آن برخورد لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: تخلفاتی چون سرعت و سبقت‌های غیر مجاز، حرکات مارپیچ، حرکت با دنده عقب در بزرگراه و آزادراه‌ها، رانندگی تحت تأثیر مواد مخدر و روان گردان و الکل، عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ، عبور وسیله نقلیه از پیاده رو، عدم رعایت حق تقدم، عبور از محل‌های غیر مجاز و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی بالای ۶۰ کیلومتر در ساعت جز تخلفات حادثه ساز محسوب می‌شوند و نمره منفی دارند.

سرهنگ شریفی گفت: نقص در سیستم روشنایی خودروها در شب نیز جز نقص فنی محسوب می‌شود یعنی اگر شب‌ها و در مواقع تاریکی هوا روشنایی خودرو نقص داشته باشد تخلفات حادثه ساز محسوب می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر در گواهینامه راننده کد استفاده از عینک درج شده باشد وی می‌بایست در حین رانندگی از همان عینکی که پزشک برای او تجویز کرده استفاده نماید و اگر این موضوع رعایت نشود جز تخلفات حادثه ساز محسوب می‌گردد و نمره منفی برای او در نظر گرفته می‌شود.

منبع: مشرق

705265