تشکیل پرونده تخلف برای ۲ مدیر مرتبط با حادثه تصادف رانندگی در یاسوج

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ۲ نفر از مدیران متولی و مربوطه و به دلیل تخلف احتمالی و یا ترک فعل در جریان تصادف زنجیره ای و خونین روز گذشته (جمعه) ورودی شهر یاسوج پرونده تشکیل شده و در حال بررسی است.
تصویر تشکیل پرونده تخلف برای ۲ مدیر مرتبط با حادثه تصادف رانندگی در یاسوج

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد مهدی صالحی روز شنبه جمع خبرنگاران افزود: سازمان بازرسی نامه‌های هشداری و متعددی در خصوص این نقطه حادثه خیز به دستگاه‌های متولی از جمله راهداری و راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرده که مستندات آن موجود است.

وی اظهارکرد: همچنین ۹ فروردین امسال نامه‌ ای به این دستگاه‌های متولی ارسال شده و به آنان درباره همین نقطه حادثه خیز به لحاظ فضاسازی، رعایت حریم و نقض قوانین و مقررات هشدار داده شد و از مسئولان خواسته خواستیم که این موارد و نقاط اصلاح شود.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: همچنین در تاریخ دوم خرداد سال جاری هم درباره جاده یاسوج به شیراز حدفاصل «سرآبتاوه» تا پلیس راه شیراز - یاسوج به دلیل رعایت نکردن حریم جاده و تصرف غیرقانونی به متولیان امر نیز هشدار داده شد بود و از آنان خواسته شد اصلاح صورت گیرد که البته مسئولان امر به هشداری‌های سازمان بازرسی توجه نکردند.

صالحی تصریح کرد: بررسی‌های که روز گذشته (جمعه) صورت گرفت و حضور میدانی هیات بازرسی سازمان بازرسی استان در نقطه حادثه خیز مذکور و شرکت در جلسه مدیریت بحران استان برای برخی مدیران پرونده تخلف تشکیل شد و در حال بررسی است و نتیجه را نیز در اسرع وقت به مردم هم اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر مدیران به هشدارهای سازمان بازرسی توجه می‌کردند، این حادثه خونین و به این شکل اتفاق نمی‌افتاد.

ظهر روز جمعه دوم تیر سال جاری یک دستگاه تریلر حامل بار آهن به علت نقض فنی در ترمز، بعد از پلیس راه یاسوج -شیراز، با تعدادی خودرو به صورت زنجیره ای برخورد کرد.

در این حادثه ۲۵ خودرو با هم برخورد داشتند که سرنشینان ۱۴ خودرو کشته یا زخمی شدند.

منبع: ایرنا

490747