واکنش سوریه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی

سوریه ضمن محکوم کردن گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، خواستار اقدام سازمان ملل در این خصوص شد.

تصویر واکنش سوریه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای گسترش شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرد و از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا در راستای عمل به مسئولیت خود برای پایان دادن به اشغالگری و شهرک‌سازی، دست به اقدامی بزنند.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است که دمشق موافقت کابینه رژیم صهیونیستی با مشروعیت‌بخشی به احداث پنج شهرک در کرانه باختری، نشان دادن چراغ سبز برای احداث هزاران واحد صهیونیست‌نشین و دیگر اقدامات تنبیهی علیه فلسطینیان را محکوم می‌کند.

در این بیانیه با اشاره جنایت‌های مستمر رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه که تاکنون به شهادت بیش از ۳۷ هزار فلسطینی و ده‌ها هزار زخمی منجر شده، آمده است که اگر حمایت سیاسی و نظامی آمریکا نبود، این جنایت‌ها رخ نمی‌داد.

کابینه رژیم صهیونیستی اخیرا با تحریم‌هایی علیه مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری موافقت کرد.

این درحالی است که طبق قوانین بین‌المللی، تمامی شهرک‌های صهیونیست نشین در سرزمین‌های اشغالی غیرقانونی تلقی می‌شوند. رژیم اشغالگر در سال ۱۹۶۷ شهر قدس را اشغال و اقدام به ساخت گسترده شهرک‌ها در آن کرد.

پس از اشغال کرانه باختری رود اردن و قدس در سال ۱۹۶۷ توسط رژیم اسرائیل، بیش از ۲۵۰ شهرک صهیونیست نشین در این مناطق ساخته شده است که حدود ۷۰۰ هزار نفر در آنها ساکن هستند.

شورای امنیت سازمان ملل پیشتر با صدور بیانیه‌ای رسمی، طرح رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی فلسطین را محکوم کرد اما رژیم صهیونیستی همچنان قطعنامه‌های سازمان ملل متحد را نقض می کند. رژیم اسرائیل نه تنها شهرک‌سازی در اراضی اشغالی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.

منبع: ایرنا

695109