هوش مصنوعی به سامانه‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اضافه می شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات از اضافه شدن تدریجی هوش مصنوعی سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد.
تصویر هوش مصنوعی به سامانه‌های پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اضافه می شود

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات درباره حضور وزارت ارتباطات در نمایشگاه الکامپ امسال گفت: طبق روال سال‌های گذشته ما همیشه یک سالن دولت الکترونیک داشته‌ایم که تفاوت حضور امسال ما نسبت به سال‌های گذشته زیاد است.

انصاری با بیان اینکه دو ویژگی برجسته در نمایشگاه الکامپ امسال وجود دارد، گفت: اول اینکه اکنون سامانه‌ها بر بستر مرکز تبادل با یکدیگر ارتباط دارند و به یکپارچگی کامل رسیده‌اند در حالی که قبلا این سامانه‌ها به شکل جزیره‌ای بودند.

وی افزود: دومین ویژگی برجسته نیز فراهم آمدن امکان احراز هویت غیر حضوری و عدم نیاز به تحویل مدارک با راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در این خصوص ادامه داد: با ارائه خدمت احراز هویت غیر حضوری، صرفه‌جویی فراوانی در وقت و انرژی مردم می‌شود، چرا که دیگر به مراجعه حضوری نیاز نیست.انصاری همچنین از اضافه شدن تدریجی هوش مصنوعی به سامانه‌ها خبر داد و گفت: خدماتی که اکنون به صورت شبانه‌روزی در تمام ایام هفته در دسترس است، به زودی با استقرار هوش مصنوعی به کمترین حد خطا می‌رسد.

وی با بیان اینکه ناترازی‌ها و کلاهبرداری‌ها با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به صورت چشمگیری کاهش یافته، افزود: افزایش شفافیت و رضایت مردم را نتیجه توسعه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند دانست.

انصاری در پاسخ به پرسشی درباره برجسته‌ترین خدمتی که در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌پذیرد، گفت: سامانه «خودنویس» به واسطه اینکه دست دلالان و قیمت‌گذاری کاذب را از بازار مسکن کوتاه می‌کند و همچنین سامانه مدیریت زمین که امکان اخذ مجوزها برای تغییر کاربری زمین و عدم استفاده پنهانی از اراضی را ممکن می‌کند، مورد توجه‌ترین خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هستند.

منبع: فارس

694957