وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان در تهران

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات ۱۰ تن از ساکنان یک ساختمان تجاری - مسکونی در محله یافت آباد تهران خبر داد و گفت که در جریان این عملیات ۳ آتش‌نشان نیز مصدوم شدند.

تصویر وقوع آتش‌سوزی در یک ساختمان در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جلال ملکی در این‌باره گفت: وقوع حادثه حریق در یک ساختمان تجاری - مسکونی در ساعت ۱۶:۲۰ ظهر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه نردبام هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در یافت آباد شرقی، خیابان غلامی اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه تجاری مسکونی بود که حریق در پارکینگ طبقه منفی یک آن رخ داده بود، گفت: آتش‌نشانان ظرف مدت سه دقیقه پس از برقراری اولین تماس در محل حاضر شده و اقدامات خود برای اطفاء حریق ونجات افراد را آغاز کردند. یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه به کانون حریق در طبقه منفی یک اقدامات خود برای مهار و اطفاء حریق را آغاز کردند و گروهی دیگر نیز با مراجعه به طبقات اقدامات خود برای نجات را در دستورکار قرار دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در پارکینگ این ساختمان پنج دستگاه خودروی سواری، دو دستگاه موتورسیکلت و مقدار قابل توجهی لوازم اسقاطی قرار داشت، گفت:‌ هنگام حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شده که چهار دستگاه خودروی سواری شامل یک دستگاه سواری شورلت و سه دستگاه سواری پراید، دو دستگاه موتورسیکلت و تمام لوازم اسقاطی دچار حریق شده و دود زیادی از آن فضای ساختمان و طبقات بالای را در برگرفته است.

ملکی افزود:‌در همین راستا نیز آتش‌نشانان علیرغم دود و دمای بالا خود را به طبقه منفی یک رسانده و موفق به مهار و سپس اطفاء کامل حریق شدند. همزمان گروه دیگری نیز با مراجعه به طبقات ۱۰ تن از ساکنان را از طریق نردبام هیدرولیکی و همچنین راه‌پله نجات دادند.

وی اضافه کرد:‌در جریان عملیات اطفای حریق در این حادثه سه آتش‌نشان نیز دچار آسیب‌دیدگی و دود گرفتگی شدند که یک نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل شد و دو نفر دیگر نیز در محل درمان شدند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهر تهران، آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی و تخلیه دود به ماموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

694928