سردار حسینی:

موتورسیکلت‌ها باید معاینه فنی داشته باشند

رئیس پلیس راهور فراجا ضمن بیان اینکه موتورسیکلت‌ها باید مراحل سنجش آلایندگی را در مراکز معاینه فنی طی کنند گفت: اگر موتورسیکلتی معاینه فنی نداشته باشد مطابق دیگر وسایل نقلیه اعمال قانون خواهند شد.
تصویر موتورسیکلت‌ها باید معاینه فنی داشته باشند

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سیدتیمور حسینی درباره الزام به اخذ معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اظهار کرد: از نظر ما هیچ تفاوتی بین موتورسیکلت و خودرو وجود ندارد و موتورسیکلت‌ها نیز باید مراحل سنجش آلایندگی را در مراکز معاینه فنی، طی کنند.

وی افزود: گر چه بیشتر این موتورسیکلت‌ها ابزار کار و منبع معیشت اقشار ضعیف جامعه هستند، اما با تخلفاتی که مرتکب می‌شوند امنیت جامعه را با مخاطره مواجه می‌کنند و امنیت و حفظ جان مردم نیز خط قرمز پلیس است.

سردار حسینی با بیان اینکه برخی از این راکبان موتور سیکلت‌ها حتی مدارک شناسایی هویتی نیز ندارند گفت: عدم داشتن اوراق شناسایی کار کنترل ترافیکی این موتورسیکلت‌های متخلف را سخت می‌کند.

رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه افزود: سامان‌دهی موتورسیکلت‌ها به ویژه موتورسیکلت‌های فرسوده یک عزم ملی و مشارکت دیگر نهادهای ذی‌ربط را می‌خواهد و به‌تنهایی از توان پلیس خارج است، باید همه نهادها با قدرت به این موضوع وارد شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به این نکته که ۹۰ درصد از موتورسیکلت‌های کشور دچار فرسودگی هستند تاکید کرد: باید دولت با تمام توان برای نوسازی و خارج کردن این موتورسیکلت‌ها از سطح خیابان وارد شود. تنها راه گذار از بحران‌های مستقیم و غیرمستقیم موتورسیکلت‌های فرسوده ورود پرقدرت دولت به این موضوع است.

وی در خاتمه اظهاراتش در پاسخ به این سوال که اگر موتورسیکلتی معاینه فنی نداشته باشد سازو کار مقابله پلیس با متخلف چگونه است، پاسخ داد: دقیقا مطابق دیگر وسایل نقلیه اعمال قانون خواهند شد.

منبع: میزان

694849