ضمانت‌های بانکی به صورت سیستمی تسهیل شود

مدیرکل کمیته امداد استان تهران از چالش‌هایی که برای وام گیرندگان حوزه اشتغال از سوی برخی بانک‌ها ایجاد شده انتقاد کرد و پیشنهاد داد که ضمانت‌های بانکی به صورت سیستمی تسهیل شود.
تصویر ضمانت‌های بانکی به صورت سیستمی تسهیل شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به چالش‌های پیش روی مددجویان و غیرمددجویان برای دریافت وام‌های اشتغال زایی گفت: ما در نشست‌هایی که در حوزه اشتغال در استانداری تهران داریم همه موضوعات را مطرح می‌کنیم، بانک‌ها هم حضور دارند اما باید تصمیمی گرفته شود تا هر نوع ضمانتی که دال بر ضمانت مثبت باشد مورد قبول قرار بگیرد.

وی افزود: امروز تمامی سیستم بانک‎‌ها به همدیگر وصل هستند، به طور فرض اگر ضامنی در بندرعباس سکونت داشته باشد باید بتواند ضمانت فردی در تهران را قبول کند، این در حیطه اختیارات بنده نیست اما از بانک‌ها خواهش می کنیم که همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران درباره سیاست‌های این نهاد در قبال ضمانت مددجویان نیز عنوان کرد: از این رو صندوق ضمانت در کمیته امداد تشکیل شده و اعتباری را برای ضمانت مددجویان در نزد بانک‌ها تخصیص داده است، از خیرین می‌خواهیم با سرمایه‌گذاری در این صندوق ما را در امر ضمانت مددجویان یاری کنند.

منبع: فارس

694829