تداوم فعالیت کانون های گردوخاک در اصفهان

شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ایستگاه سنجش فعال با میانگین ۱۳۶ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
تصویر تداوم فعالیت کانون های گردوخاک در اصفهان

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ همچنین بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه احمدآباد با ۱۶۳، خرازی و انقلاب ۱۵۸، پروین ۱۵۴، کاوه ۱۵۱ و شهر‌های مبارکه با ۱۵۶، سگزی ۱۸۴ وخمینی شهر با ۱۵۷ AQI در وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

این درحالی است که شاخص کیفی هوا در ایستگاه ۲۵ آبان با ۱۳۱، دانشگاه صنعتی با ۱۲۸، رهنان ۱۴۹، زینبیه ۱۲۷، سپاهان شهر ۱۳۴، پارک زمزم ۱۰۹، فرشادی ۱۱۴، فیض ۱۱۵، کردآباد ۱۴۷، میرزا طاهر ۱۱۱، ولدان ۱۲۱ وشهر‌های نجف آباد با ۱۳۶، شاهین شهر ۱۴۳، زرین شهر ۱۳۳،

پارک زمزم با عدد ۱۴۶ و خیابان میرزا طاهر ۱۲۷ AQI وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص کیفی هوا در دیگر مناطق شهر اصفهان و کاشان قابل قبول ثبت شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در یک هفته گذشته در خصوص تشدید باد و شکل‌گیری توفان لحظه‌ای و گردوخاک هشدار سطح زرد و هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان شرایط وزش باد شدید، توفان لحظه‌ای همراه با گردوخاک از صبح امروز یکشنبه تا روز چهارشنبه ۱۳ تیر ماه در اصفهان ادامه خواهد داشت که سبب کاهش شعاع دید و افزایش غبارآلودی هوا در مناطق شرق، شمال، مرکز و جنوب استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، چوپانان، بادرود، خور و بیابانک، برخوار، کاشان، کبوترآباد، کوهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نائین، نجف آباد، نطنز، ورزنه و شهر اصفهان خواهد شد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد در نیمه شرقی اصفهان، احتمال آسیب به سازه‌های موقتی و سقوط اشیا از ارتفاعات در مناطق شرق و شمال استان هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) در روز‌های پیش رو از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

همچنین هواشناسی استان توصیه کرده است که در این مدت تردد خودرو‌ها در شهر‌های استان مدیریت و فعالیت واحد‌های صنعتی برای جلوگیری از بالا رفتن شاخص آلودگی هوا کنترل شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است

منبع: هواشناسی

694798